Motoryzacja  / News

Nie musisz czekać na Teslę Model 3. Opel ma własny plan na samochód elektryczny dla ludu

Samochody elektryczne dostępne dziś na rynku mają kilka problemów - albo są potwornie drogie (vide: Tesla Model S), albo małe, niepraktyczne i mają za mały zasięg (cała reszta). Tesla ma zaprezentować swój Model 3, przeznaczony “dla mas” w przyszłym miesiącu, ale nie jest jedyna. Samochód elektryczny dla ludu pokazała też grupa GM i wygląda na to, że już za rok zobaczymy go w Europie.

Gdy miesiąc temu na targach CES Chevrolet pokazał swój elektryczny model Bolt, komentatorzy na całym świecie byli zgodni, że jest to pierwszy pojazd tego typu, który oferuje bardzo dobry stosunek ceny do możliwości.

Za cenę około 30 tys. dol. konsumenci dostaną dość przestronne, praktyczne nadwozie, do tego silnik o mocy 197 KM, który rozpędzi Bolta od zera do “setki” w około 7 sekund i pozwoli przejechać 200 mil (320 km) na jednym ładowaniu. Samo ładowanie ze specjalnego gniazdka ma trwać około 9 godzin Niestety, gdy koncern General Motors pokazywał Bolta, od razu było jasne, że nowy Chevrolet nie trafi do Europy. A jednak!

Chevrolet Bolt trafi do Europy jako Opel Ampera-e.

Jak czytamy w komunikacie Opla, już w 2017 roku do Europy trafi samochód elektryczny Opel Ampera-e, który jest bratem bliźniakiem Chevroleta Bolt. Podobny zabieg widzieliśmy już wcześniej, gdy na Starym Kontynencie mogliśmy nabyć pierwszego Opla Amperę, który był z kolei bliźniakiem Chevroleta Volt.

Opel Ampera-e to samochód elektryczny dla ludu.

Z zewnątrz podobieństwo wizualne jest niezaprzeczalne, choć standardowo Opel dopasował stylistykę samochodu pod europejskie gusta. Technologicznie jednak będzie to dokładnie ten sam pojazd, co Chevrolet Bolt, z płaskimi ogniwami akumulatora rozmieszczonymi pod podłogą kabiny, prawdopodobnie tym samym silnikiem oraz zasięgiem, a także - ceną.

Wewnątrz zapewne możemy się spodziewać drobnych zmian wizualnych, ale możemy też być pewni, że Opel Ampera-e będzie napakowany technologią. W Bolcie mamy do czynienia z dwoma wyświetlaczami LCD - 10,2” w konsoli środkowej i 8” wyświetlacz na desce rozdzielczej - łącznością Bluetooth oraz 4G LTE, szeregiem systemów bezpieczeństwa i najprawdopodobniej dostępnością CarPlay oraz Android Auto. Naturalnie oczekujemy też uznanego systemu OnStar, czyli osobistego asystenta kierowcy.

Opel ampera e ma taki sam kokpit jak Chevrolet Bolt
Tak wygląda kokpit Chevroleta Bolt i prawdopodobnie nowego Opla

Opel Ampera-e jest częścią programu koncernu, który zakłada wprowadzenie na rynek aż 29 nowych modeli do 2020 roku. Nie znamy jeszcze szczegółów odnośnie dostępności i ceny tego pojazdu w Polsce - te detale poznamy bliżej oficjalnego wkroczenia samochodu do Europy.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst