Skończył się bezpłatny miesiąc w Netfliksie i chcesz skasować konto? To nie takie proste, jak mogłoby się wydawać
Wśród wielu komentarzy dotyczących pojawienia się platformy Netflix w Polsce, znalazły się pytania o to, jak zrezygnować z subskrypcji, usunąć konto, czy odłączyć od swojego profilu dane dotyczące płatności, które musieliśmy podać, nawet jeśli chcieliśmy skorzystać z Netfliksa tylko przez bezpłatny miesiąc. Na pierwsze pytanie, czyli jak zrezygnować z subskrypcji, odpowiedzieliśmy już jakiś czas temu (dowiesz się o tym, klikając tutaj), teraz przyszedł czas na kolejne.
Niestety, zrezygnowanie z Netfliksa jest znacznie trudniejsze, niż nam się wydawało. Co ciekawe, twórcy platformy nie uznali za potrzebne czy konieczne umożliwienie takiej opcji użytkownikom strony. Owszem, możesz zrezygnować z subskrypcji, czyli nie będą naliczane na twoje konto żadne płatności, ale nie możesz tego konta samodzielnie usunąć. Jest ono po prostu zawieszone. Jedyną opcją jest możliwość ponownej reaktywacji subskrypcji.
Takie informacje otrzymałam od zespołu wsparcia technicznego Netfliksa, kiedy po bezproduktywnym przeszukiwaniu strony i przekonaniu się, że opcji jest po prostu niewiele, postanowiłam napisać do samego źródła.
Jeśli więc sami nie możemy usunąć swojego konta, a także odłączyć od niego informacji o płatności, to czy może zrobić to ktoś za nas? Oczywiście, nasza prośba może zostać rozpatrzona i ktoś w naszym imieniu może usunąć nasze konto w Netfliksie.
Jeśli chcemy definitywnie zrezygnować z posiadania konta w platformie i tym samym usunąć informacje na temat płatności, powinniśmy napisać wiadomość na adres privacy@netflix.com z prośbą o usunięcie konta. Trzeba oczywiście pamiętać o podaniu adresu e-mail, do którego przypisany jest nasz profil w Netfliksie.
Taka praktyka platformy jest dość oczywista, chociaż nie wzbudza mojej sympatii. Mało komu zapewne będzie chciało się szukać informacji na temat tego, jak całkowicie usunąć konto. Po nieskutecznych poszukiwaniach żądanej opcji, większość pewnie machnie na wszystko ręką i zapomni o sprawie. A aktywowanie za pomocą jednego kliknięcia subskrypcji jest dużo szybsze i łatwiejsze niż ponownie zakładanie konta, przed założeniem którego zastanowimy się dwa razy, czy na pewno tego chcemy.
Mam nadzieję, że - tak, jak zapewnił mnie mój rozmówca, pracownik Netfliksa - propozycja wprowadzenia możliwości usunięcia konta przez użytkownika zostanie rozważona i być może wdrożona w życie. Choć po prawdzie, wcale w to nie wierzę. Netfliksowi to się po prostu nie opłaca.