REKLAMA

YouTube podsumowuje 2015 rok. Zobacz, co oglądali widzowie w Polsce i na świecie

YouTube po raz kolejny „przewija” 2015 rok i pokazuje, co oglądali internauci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. A oglądali… muzykę. Teledyski po prostu zmiażdżyły pozostałe typy filmów.

09.12.2015 07.59
youtube
REKLAMA
REKLAMA

YouTube właśnie pokazał swoje coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków na platformie, czyli „Rewind 2015”. Z tej okazji Google postanowił wprowadzić na YouTube nową funkcję. Już dziś w serwisie zobaczymy nową zakładkę Na czasie, która umożliwi śledzenie aktualnych trendów na YT.

Zestawienie Rewind 2015 jasno pokazuje, że YouTube muzyką stoi

youtube-rewind-2015

Można powiedzieć, że na YouTube w pierwszym rzędzie stoją teledyski, dalej jest długo, długo nic, a dopiero później mamy całą resztę filmów.

Między liczbą wyświetleń topowych klipów, a topowych filmów niebędących teledyskami jest istna przepaść! Najpopularniejsze teledyski mają około 1 mld wyświetleń (pierwsza trójka to 1,2 mld, 911 mln i 846 mln), natomiast standardowe filmy przeważnie obejrzało sporo poniżej 100 mln osób. Ba, kilka niemuzycznych filmów ze światowej czołówki ma ok. 35 mln wyświetleń, a to jest poziom, który osiągnęły… najlepsze polskie teledyski!

Silną pozycję muzyki widać też na polskim podwórku. Wśród polskich użytkowników YouTube w 2015 r. brylowali panowie z kanału Abstrachuje. Ich dwie najlepsze produkcje mają nieco ponad 4 mln odsłon. Tymczasem teledysk Sarsa – Naucz Mnie ma 35 mln wyświetleń. Około 25 mln mają teledyski Gangu Albanii oraz teledysk Bądź Duży Natalii Nykiel.

Dotychczas myślałem, że największym konkurentem Spotify będzie Apple Music. To błąd. Najgroźniejszym rywalem Szwedów będzie YouTube Music.

Jeśli ktoś do tej pory miał wątpliwości, czy nowa aplikacja YouTube Music ma sens, teraz odpowiedź jest jednoznaczna. W połączeniu z abonamentem YouTube Red będzie to prawdziwa żyła złota. Użytkownicy dostaną możliwość strumieniowania samej muzyki (bez pobierania warstwy wideo), odtwarzania utworów przy wyłączonym ekranie smartfona, zapisywanie klipów do obejrzenia offline i oczywiście całkowity brak reklam. Brzmi znajomo?

Ja już nie mam wątpliwości, że YouTube Music będzie ogromnym ciosem dla Spotify. My, fani nowych technologii, pewnie zostaniemy przy aplikacji typowo streamingowej. Tyle tylko, że przeciętna osoba spotkana na ulicy może mieć problemy ze skojarzeniem Spotify, za to YouTube będzie znać na pewno.

Widać to także w liczbach odtworzeń. Najpopularniejszym utworem na Spotify w 2015 roku był Major Lazer & DJ Snake - Lean On, który odsłuchano 564 mln razy. Teledysk do tego utworu był czwartym najchętniej oglądanym klipem na YouTube, a i tak zebrał 876 mln wyświetleń. Czyli o połowę więcej niż na Spotify.

Pozostaje czekać na moment, kiedy aplikacja YouTube Music zostanie udostępniona poza Stanami Zjednoczonymi. Czuję, że to będzie prawdziwa bomba. Tymczasem poniżej możecie obejrzeć (a może posłuchać?) najchętniej odtwarzane filmy wśród użytkowników YouTube’a w 2015 r.

Najchętniej oglądane filmy wśród polskich użytkowników YouTube w 2015 r.

Najchętniej oglądane teledyski wśród polskich użytkowników YouTube w 2015 r.

Najchętniej oglądane filmy na świecie w 2015 r.

Najchętniej oglądane teledyski na świecie w 2015 r.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA