Tak będą wyglądały nowe reklamy na Facebooku - zobaczysz je jeśli masz słabe łącze internetowe
Na Facebooku pojawił się kolejny typ reklam. Od teraz wydawcy stron będą mogli obok publikacji materiałów wideo przyozdobić nasze tablice pokazami slajdów. Ma to pomóc zwrócić naszą uwagę na treści sponsorowane podczas przeglądania wpisów i zdjęć dodanych przez znajomych i obserwowane przez nas strony.
Codziennie na Facebooku pojawia się masa treści. W wielu wypadkach jest ich tak dużo, że nie sposób przejrzeć wszystkich statusów, zdjęć, linków i innej zawartości udostępnianej przez obserwowane przez nas profile.
Facebook stosuje różne algorytmy dobierające wyświetlane treści na podstawie naszej dotychczasowej aktywności w serwisie. Między statusy lubianych stron i znajomych wplatane są też najróżniejsze formy reklamowe.
Ostatnio dużą popularność zdobywają na Facebooku materiały wideo. Serwis nie tylko podbija zasięgi tego typu postom, a do tego mechanizm automatycznego odtwarzania podczas przeglądania tablicy zwraca uwagę użytkowników na filmy.
Twórcy Facebooka doskonale to rozumieją, ale wiedzą też, że nie każdy wydawca strony ma środki i czas na stworzenie dobrego wideo. Dla twórców takich stron przygotowano nowe narzędzie dające możliwość prostego wygenerowania “filmu”.
Nowe reklamowe materiały będą tak naprawdę pokazami slajdów. Przeznaczone są głównie dla małych wydawców bez budżetu na robienie autorskiego wideo oraz na rynki rozwijające się, gdzie użytkownikom brakuje transferu na oglądanie filmów.
Pierwszą kampanię tego typu zorganizowała Coca-Cola w Kenii i Nigerii. Pokazy slajdów mają pożerać nawet pięciokrotnie mniej danych niż film wideo, jeśli porównuje się materiały o długości 15 sekund.
Twórcy treści generując pokaz slajdów mogą wykorzystać własne fotografie i grafiki lub skorzystać z udostępnianego przez Facebooka banku zdjęć. W tego typu reklamach nie będzie dźwięku, ale można dodać własne podpisy.