Wsparcie twojego ulubionego klubu sportowego jeszcze nigdy nie było tak proste
Jeśli chodzi o zbieranie pieniędzy na jakiś cel, ostatnich kilka lat kompletnie zmieniło nasze podejście do „zrzutek”, za sprawą crowdfundingu. Od zrzuty na sałatkę jajeczną (tak, była taka!) po niesamowite projekty technologiczne - nie sposób zaprzeczyć, że zbiórki społecznościowe mają wielką moc sprawczą. Z tej mocy mogą skorzystać także kluby sportowe i ich kibice, dzięki dedykowanej platformie Fans4Club.
Fans4Club to ni mniej, ni więcej serwis crowdfundingowy o bardzo wąskiej specjalizacji - realizuje projekty od fanów i dla fanów klubów sportowych, niezależnie od dyscypliny. Zbierać tu można na wszystko, co z działalnością klubową związane, jak chociażby rozwój infrastruktury, transfery zawodników, szkolenia, wydarzenia klubowe… możliwości są ogromne.
Tak jak w przypadku każdego innego serwisu zbiórek społecznościowych i tutaj za różne progi dotacji dostajemy różne nagrody. Może to być wstęp na trening, lub chociażby koszulka z autografem ulubionego gracza. Co ciekawe, polski projekt jest jednym z pierwszych na świecie, który wprowadził crowdfunding do branży sportowej. Istnieje od sierpnia 2014 roku i może też poszczycić się największą liczbą zrealizowanych projektów na świecie (oczywiście w branży sportowej). Było ich już 15, a każdy z nich zrealizowany w co najmniej 100%.
Ogromne wrażenie robi największy z projektów, zrealizowany przez Wisłę Kraków - klubowicze wpłacili na jego realizację aż 823 129 zł!
Stale powstają nowe projekty, nie tylko klubów z Polski, ale też pierwszych klubów zagranicznych i choć Fans4Club jest dopiero na bardzo wczesnym etapie rozwoju, to ma przed sobą szerokie perspektywy.
Typy zrealizowanych projektów bardzo wyraźnie pokazują, że ta idea ma sens, niezależnie od dyscypliny sportowej. Pozwala ona w bardzo prosty sposób osiągnąć to, czego często nie udaje się osiągnąć w klubach latami - pozyskać finansowanie na nowe inicjatywy, w dodatku z korzyścią dla wszystkich, zarówno dla klubu, który się rozwinie, jak i dla fanów drużyny, którzy otrzymają dodatkowe bonusy oraz poczucie, iż w namacalny sposób wspierają rozwój tych, którym kibicują.
Jeśli wspieranego klubu nie ma na liście platformy, kibice sami mogą zaproponować klub, a Fans4Club poinformuje go o inicjatywie kibiców.
O sukcesie platformy zadecyduje jednak przede wszystkim to, ile osób o niej usłyszy i - co najważniejsze - ile klubów zdecyduje się z niej skorzystać. Zaznajomionym z tematem kibicom pozostaje więc zatem poczucie się do odpowiedzialności, by pokazać ulubionemu klubowi, jakie możliwości ma crowdfunding.
Obstawiam, że w wielu miejscach klubowe zarządy o zbiórkach społecznościowych nie słyszały, ale z pewnością chętnie wykorzystałyby potencjał takiej platformy jak Fans4Club do realizacji klubowych celów.