REKLAMA

Warszawskie Blue City wkroczyło właśnie w nową erę zakupów

Od lat słyszymy, że beacony to rewolucyjna technologia. Ma ona w przyszłości zmienić oblicze centrów handlowych i ułatwić interakcję pomiędzy sklepem a klientem. Szumne zapowiedzi powoli zderzają się z rzeczywistością. Jednym z takich nowoczesnych miejsc na handlowej mapie Warszawy, gdzie wprowadzone zostaną beacony, będzie Blue City.

Warszawskie Blue City wkroczyło właśnie w nową erę zakupów
REKLAMA
REKLAMA

Beacony to malutkie urządzenia elektroniczne z modułem Bluetooth LE, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów w handlu. Malutkie kostki wyposażone w moduł transmisji i akumulatory mogą komunikować się ze smartfonami klientów wchodzących do sklepu lub zbliżających się do danego produktu.

Teoretycznych zastosowań dla tej technologii jest całe mnóstwo.

qpony-beacon-blue-city

Twórcy beaconów snują wizje dotyczące tego, jak sklepy mogą wykorzystać tę technologię, ale przykładów praktycznego wdrożenia takiego systemu nie ma jednak zbyt wiele. To się na szczęście zmienia, a na wdrożenie beaconów zdecydowało się warszawskie centrum handlowe Blue City.

Co ważne, nie jest to wcale odległa wizja. Jak można przeczytać w serwisie propertynews.pl dyrektor ds. marketingu Blue City uznaje beacony jako naturalny krok w rozwoju jego firmy, a także szansę na wsparcie sprzedaży. W tym celu zainstalowano na terenie centrum handlowego 120 tzw. Q-Beaconów.

Te Q-Beacony ma obsługiwać aplikacja Qpony.

qpony

Blue City podjęło bardzo dobrą decyzję i nie tworzy od zera własnej aplikacji. Konieczność instalacji dodatkowego oprogramowania przez klientów aby skorzystać z beaconów mogłaby szybko położyć cały projekt. Zamiast tego zdecydowano się na partnerstwo z twórcami aplikacji Qpony.

Sam z tego rozwiązania nie korzystam, ale cieszy się ono dość sporą popularnością i korzysta z niej 200 tys. osób w Warszawie miesięcznie. Co ważne, dostępne jest na wszystkie trzy główne platformy mobilne, czyli Androida, iOS i Windows Phone. W aplikacji z kuponami zniżkowymi pojawi się specjalna sekcja poświęcona Blue City.

Beacony mają zbierać dane na temat tego, jak klienci poruszają się po centrum handlowym, a docelowo ma przełożyć się to na zwiększenie efektywności pracy galerii i najemców. Badany będzie realny wpływ komunikatów na akcje konsumentów. Użytkownicy aplikacji będą mogli otrzymywać np. spersonalizowane informacje o promocjach.

REKLAMA

Aplikację z pewnością zainstaluję podczas wizyty w Blue City i sprawdzę, jak beacony sprawują się w praktyce.

*Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA