Warszawskie Blue City wkroczyło właśnie w nową erę zakupów
Od lat słyszymy, że beacony to rewolucyjna technologia. Ma ona w przyszłości zmienić oblicze centrów handlowych i ułatwić interakcję pomiędzy sklepem a klientem. Szumne zapowiedzi powoli zderzają się z rzeczywistością. Jednym z takich nowoczesnych miejsc na handlowej mapie Warszawy, gdzie wprowadzone zostaną beacony, będzie Blue City.
Beacony to malutkie urządzenia elektroniczne z modułem Bluetooth LE, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów w handlu. Malutkie kostki wyposażone w moduł transmisji i akumulatory mogą komunikować się ze smartfonami klientów wchodzących do sklepu lub zbliżających się do danego produktu.
Teoretycznych zastosowań dla tej technologii jest całe mnóstwo.
Twórcy beaconów snują wizje dotyczące tego, jak sklepy mogą wykorzystać tę technologię, ale przykładów praktycznego wdrożenia takiego systemu nie ma jednak zbyt wiele. To się na szczęście zmienia, a na wdrożenie beaconów zdecydowało się warszawskie centrum handlowe Blue City.
Co ważne, nie jest to wcale odległa wizja. Jak można przeczytać w serwisie propertynews.pl dyrektor ds. marketingu Blue City uznaje beacony jako naturalny krok w rozwoju jego firmy, a także szansę na wsparcie sprzedaży. W tym celu zainstalowano na terenie centrum handlowego 120 tzw. Q-Beaconów.
Te Q-Beacony ma obsługiwać aplikacja Qpony.
Blue City podjęło bardzo dobrą decyzję i nie tworzy od zera własnej aplikacji. Konieczność instalacji dodatkowego oprogramowania przez klientów aby skorzystać z beaconów mogłaby szybko położyć cały projekt. Zamiast tego zdecydowano się na partnerstwo z twórcami aplikacji Qpony.
Sam z tego rozwiązania nie korzystam, ale cieszy się ono dość sporą popularnością i korzysta z niej 200 tys. osób w Warszawie miesięcznie. Co ważne, dostępne jest na wszystkie trzy główne platformy mobilne, czyli Androida, iOS i Windows Phone. W aplikacji z kuponami zniżkowymi pojawi się specjalna sekcja poświęcona Blue City.
Beacony mają zbierać dane na temat tego, jak klienci poruszają się po centrum handlowym, a docelowo ma przełożyć się to na zwiększenie efektywności pracy galerii i najemców. Badany będzie realny wpływ komunikatów na akcje konsumentów. Użytkownicy aplikacji będą mogli otrzymywać np. spersonalizowane informacje o promocjach.
Aplikację z pewnością zainstaluję podczas wizyty w Blue City i sprawdzę, jak beacony sprawują się w praktyce.
*Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock