Warszawskie Blue City wkroczyło właśnie w nową erę zakupów
Od lat słyszymy, że beacony to rewolucyjna technologia. Ma ona w przyszłości zmienić oblicze centrów handlowych i ułatwić interakcję pomiędzy sklepem a klientem. Szumne zapowiedzi powoli zderzają się z rzeczywistością. Jednym z takich nowoczesnych miejsc na handlowej mapie Warszawy, gdzie wprowadzone zostaną beacony, będzie Blue City.
![Warszawskie Blue City wkroczyło właśnie w nową erę zakupów](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2014%2F09%2Fe-commerce-handel-mobile-marketing-320x240.jpg&w=1200&q=75)
Beacony to malutkie urządzenia elektroniczne z modułem Bluetooth LE, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów w handlu. Malutkie kostki wyposażone w moduł transmisji i akumulatory mogą komunikować się ze smartfonami klientów wchodzących do sklepu lub zbliżających się do danego produktu.
Teoretycznych zastosowań dla tej technologii jest całe mnóstwo.
![qpony-beacon-blue-city](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2015%2F07%2Fqpony-beacon-blue-city.png&w=1200&q=75)
Twórcy beaconów snują wizje dotyczące tego, jak sklepy mogą wykorzystać tę technologię, ale przykładów praktycznego wdrożenia takiego systemu nie ma jednak zbyt wiele. To się na szczęście zmienia, a na wdrożenie beaconów zdecydowało się warszawskie centrum handlowe Blue City.
Co ważne, nie jest to wcale odległa wizja. Jak można przeczytać w serwisie propertynews.pl dyrektor ds. marketingu Blue City uznaje beacony jako naturalny krok w rozwoju jego firmy, a także szansę na wsparcie sprzedaży. W tym celu zainstalowano na terenie centrum handlowego 120 tzw. Q-Beaconów.
Te Q-Beacony ma obsługiwać aplikacja Qpony.
![qpony](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2015%2F07%2Fqpony.png&w=1200&q=75)
Blue City podjęło bardzo dobrą decyzję i nie tworzy od zera własnej aplikacji. Konieczność instalacji dodatkowego oprogramowania przez klientów aby skorzystać z beaconów mogłaby szybko położyć cały projekt. Zamiast tego zdecydowano się na partnerstwo z twórcami aplikacji Qpony.
Sam z tego rozwiązania nie korzystam, ale cieszy się ono dość sporą popularnością i korzysta z niej 200 tys. osób w Warszawie miesięcznie. Co ważne, dostępne jest na wszystkie trzy główne platformy mobilne, czyli Androida, iOS i Windows Phone. W aplikacji z kuponami zniżkowymi pojawi się specjalna sekcja poświęcona Blue City.
Beacony mają zbierać dane na temat tego, jak klienci poruszają się po centrum handlowym, a docelowo ma przełożyć się to na zwiększenie efektywności pracy galerii i najemców. Badany będzie realny wpływ komunikatów na akcje konsumentów. Użytkownicy aplikacji będą mogli otrzymywać np. spersonalizowane informacje o promocjach.
Aplikację z pewnością zainstaluję podczas wizyty w Blue City i sprawdzę, jak beacony sprawują się w praktyce.
*Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock