Całkiem odświeżone PayU
PayU ostatnio poinformowało o wycofaniu swoich aplikacji mobilnych, ale usługa płatności cały czas się rozwija. Twórcy platformy płatniczej współpracującej z Allegro przygotowali odświeżony wygląd ekranów dokonywania płatności, który ma ułatwić przelewanie należności za dokonane zakupy. Powinni się z tego cieszyć nie tylko klienci, ale też sprzedawcy.
PayU to polska firma zajmująca się realizacją płatności w internecie. Polacy znają ją głównie za sprawą współpracy z Allegro, ale PayU można znaleźć też w wielu innych sklepach internetowych i to nie tylko na terytorium Polski, a na czterech kontynentach.
Usługa dostępna jest w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Wśród partnerów PayU oprócz Allegro wymieniane są takie marki jak: AVON, Orange, PKP Intercity, Play, Virgin Mobile i Showroom.pl. Na liście firm, które zdecydowały się na współpracę z PayU, można znaleźć już kilkadziesiąt tysięcy pozycji.
PayU chwali się przy tym, że firmie udało się zaistnieć na rynku i w świadomości konsumentów dystansując konkurencję powołując się na liczby: co trzeci internauta w Polsce płacący za produkty i usługi online korzysta właśnie z należącego do Naspers serwisu PayU.
PayU przygotowuje się do wprowadzenia eWallet.
Twórcy usługi realizowania płatności z wykorzystaniem kart płatniczych i przelewów bankowych chce uruchomić w Europie nową usługę dla konsumentów o nazwie eWallet. W pierwszej kolejności pojawiła się ona w Indiach, a teraz stopniowo trafia do innych regionów.
Polska wersja serwis doczekał się właśnie liftingu, w tym nowego zielonego logo. Jak mówią sami twórcy, logo “symbolizuje energię i otwarte podejście do klientów” i “zawiera też element wyrażający ruch i agregację biznesów”.
Moduł płatności jest teraz wygodniejszy w obsłudze i bardziej przejrzysty.
PayU dostrzega, że w sieci nabywcami są często ludzie młodzi, którzy dokonują płatności coraz częściej za pomocą urządzeń mobilnych, gdzie płatności za pomocą jednego kliknięcia są nie tylko miłym dodatkiem, ale wręcz koniecznością by nie zrazić do siebie klienta.
Do tej pory PayU kierowane było do przedstawicieli firm, którzy mogli wdrożyć u siebie system płatności. Teraz w centrum ma być klient. Można więc przypuszczać, że PayU skupi się na tym, by użytkownicy częściej zakładali konta i rzadziej korzystali z jednorazowej płatności.
Z kontem użytkownika czy bez?
W podstawowej wersji PayU można zapłacić bez konieczności logowania się na konto lub rejestracji. W takim przypadku można wybrać przekierowanie na stronę banku lub wpisać numer karty. Założenie konta i podpięcie kart płatniczych jest znacznie wygodniejszym rozwiązaniem.
Największym udogodnieniem jest płatność jednym kliknięciem. Konto użytkownika pozwala też prześledzić w przyszłości w wygodny sposób historię wykonanych operacji, a także u wybranych sprzedawców - zakup na raty. To jednak nie są nowości, bo to oferowało PayU wcześniej.
Teraz usługa doczekała się wizualnego odświeżenia.
Nowe ekrany prezentujące kolejne kroki procesu płatności, które pokazało PayU, wyglądają nieco bardziej przejrzyście niż do tej pory. Docenią to nie tylko klienci, dla których każde usprawnienie procesu płatności to bardzo dobra wiadomość i oszczędność czasu. Z tego powinni być zadowoleni też sprzedawcy.
Im łatwiejszy i bardziej atrakcyjny wizualnie ekran płatności, tym mniejsza szansa, że klient się rozmyśli. Co prawda na Allegro płatność realizowana jest po wygraniu aukcji i sprzedający ma prawo domagać się przelania przez nabywcę pieniędzy, tak sklepy online jeśli klient rozmyśli się w ostatniej chwili muszą się pogodzić z jego stratą.
Jak wygląda nowy ekran płatności możecie zobaczyć na załączonych zrzutach ekranu.
Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock.