Adobe rozwija swój Market i przejmuje serwis Fotolia. To oznacza więcej materiałów dla użytkowników Creative Cloud
Materiały ze stocków, takie jak zdjęcia i grafiki, często są podstawą przy pracy grafików i projektantów, gdyż pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze. Adobe doskonale sobie z tego sprawę, czego efektem jest zakup serwisu stockowego Fotolia. Niebawem zasoby stocka będą dostępne dla posiadaczy pakietu Creative Cloud od Adobe.
Rozbudowa Adobe Creative Cloud Market
W lipcu tego roku Adobe uruchomiło darmowy Creative Cloud Market dla użytkowników pakietu CC. Jest to bank grafik, kształtów wektorowych, mockup’ów elementów interfejsów, ikon, wzorów i pędzli, którą dostępne za darmo, z poziomu desktopowego klienta Creative Cloud. Wszystkie te elementy można wykorzystywać w swoich projektach, także tych komercyjnych.
Sam pomysł na tego typu bank jest strzałem w dziesiątkę, zwłaszcza, że materiały są oferowane za darmo. Creative Cloud Market daleki jest jednak od ideału. Pierwszym zarzutem jest niewygodna obsługa, bo materiały dostępne są z poziomu małego okienka desktopowego klient CC. Drugi zarzut jest znacznie poważniejszy, a jest nim liczba dostępnych materiałów. Jest ona naprawdę niewielka. Przez ostatnie pół roku różnorodność i wielkość bazy stale rosła, ale zasobów Marketu nadal nie można porównać z zewnętrznymi stockami.
Adobe doskonale zdaje sobie z tego sprawę, czego efektem jest przejęcie stocka Fotolia.
Fotolia przejęta za 800 mln dol.!
Adobe poinformowało, że właśnie jest finalizowany proces przejęcia serwisu Fotolia, który został przejęty za 800 mln dol. Fotolia istnieje od 2004 roku i jest jednym z największych stocków na świecie. Jej zasoby to przeszło 34 miliony materiałów, w tym zdjęć, grafik, kształtów wektorowych i filmów wideo. Obecnie serwis jest dostępny w 23 krajach i w 14 językach (działa również na terenie Polski w naszym ojczystym języku). Baza materiałów Fotolii zostanie zintegrowana z Marketem Adobe, jednak sam serwis będzie kontynuował swoją działalność.
Na razie nie znamy konkretów na temat implementacji Fotolii, jednak Adobe w swoim komunikacie prasowym mówi o tym, że serwis będzie umożliwiał łatwe zakupy, jak również sprzedaż materiałów. Użytkownicy Creative Cloud będą więc mogli zarabiać poprzez udostępnianie własnych materiałów w Markecie.
Pozostaje pytanie, czy Adobe zdecyduje się udostępnić część bazy Fotolii za darmo swoim użytkownikom. Być może doczekamy się jedynie tańszych planów dla użytkowników Creative Cloud. Adobe musi tu zastosować jakieś zniżki i promocje, bo w innym wypadku użytkownicy nie mieliby żadnych korzyści z przejęcia Fotolii. Szczególnie, że zostaje ona jako samodzielny serwis, dostępny dla wszystkich.