Tech  / News

Interia też się zmienia. Nowe logo już znamy. Wkrótce kompletny rebranding

345 interakcji
dołącz do dyskusji

Sezon totalnych zmian polskich portali możemy uznać za otwarty. Jeszcze nie zamilkły echa głośnego rebrandingu nowej strony głównej Wirtualnej Polski, a już docierają do nas informacje na temat planowanych zmian w Interii. Dziś poznaliśmy logo oraz kierunek artystyczny nowej wizualizacji. Wkrótce kolejne zmiany.

Przedstawiciele Wirtualnej Polski wiedzieli co robili decydując się na jak najszybszy, przynajmniej częściowy rebranding. Chcieli być pierwsi na rynku, by w świat poszedł komunikat, że to Wp.pl wyznaczyła kierunek zmian, mimo iż tak naprawdę zmieniła się na razie jedynie strona główna portalu.

Z naszych informacji wynika, że wszystkie bez wyjątku największe portale w Polsce planują w niedługim czasie gruntowne odświeżenie wyglądu i wizualizacji korporacyjnej. Dotyczy to zarówno głównego konkurenta WP, czyli Onetu, jak i Gazeta.pl, a także Interii.

Dziś poznaliśmy nowe logo i pomysł na nową identyfikacje marki krakowskiego portalu. Wkrótce poznamy kolejne elementy.

Tak jak Wp.pl ma swoją dizajnerską gwiazdę w postaci Adama Plony, tak Interia próbuje ogrywać swoje zmiany znanym nazwiskiem. Nową wizualizację portalu przygotowuje bowiem Oskar Podolski, który wsławił się niezwykle dobrze przyjętym na rynku rebrandingiem marki Heyah. Podolski to absolwent łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych i wielokrotny laureat cenionych nagród. Słowem - mocne nazwisko.

logo_Interia_gładkie
logo_interia_pattern

Nowe logo Interia

Kreską Oskara Podolskiego powstało nowe logo Interii. Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z zupełnie innym rodzajem dzieła, niż w przypadku nowego loga Wirtualnej Polski. Jeśli miałbym się pokusić o własną ocenę, to uznałbym, że logo Interii jest znacznie bardziej współczesne, oparte na dużo bardzo nowocześniejszej typografii. Jest też nieodtwórcze, czego w moim odczuciu nie można powiedzieć o nowym logo Wp.

Jak czytamy w książce marki Interii, nowy znak graficzny oparty jest na konstrukcji litery O. Jest też typograficzne zależne, co ładnie oddaje poniższa grafika.

nowe logo interia, jak zbudowane

Naprawdę mocnym filarem nowego logo jest autorski font oparty na wyrazistej optyce. Dzięki temu logo może przybierać różne formy graficznej reprezentacji. Widać tu naprawdę dobrze przemyślany koncept, który będzie skutkował dobrym rozłożeniem nacisku na poszczególne elementy treści na stronie głównej Interii.

Skąd to wiemy?

Interia prezentuje kilka „paternów” kolorystycznych, które będą wykorzystywane w różnych sub-markach portalu. Nie jest już tylko żółto-niebieska jak dotychczas, tylko wykorzystuje całą paletę kolorów. Co więcej, kolory te są bliskie temu, co producenci topowych sprzętów mobilnych prezentują na tapetach swoich urządzeń. Mamy więc bardzo mocne, wyraziste kolory, które dominują. Ciekawy to pomysł.

nowa typografia interia

Czekamy na więcej!

Jestem więcej, niż zaintrygowany nową identyfikacja Interii. Już po samych kreacjach wizerunkowych widać, że rebranding może przynieść zupełnie nową jakość w polskim internecie medialnym. Oby tylko layout portalu stał w bliskiej korelacji do logo i pomysłu na jego wizualizację, a wkrótce będziemy cieszyć oko czymś bardzo udanym.

I wcale nie musi być tak, jak mówili przedstawiciele Wirtualnej Polski, że każdy z portali, który teraz będzie się zmieniał, będzie de facto powielał pomysł Wp.pl.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst