Wdrożenie LTE w nju mobile nie przebiegło zgodnie z planem. Klienci są wściekli i… mają rację
13 sierpnia 2014 roku był ważną datą dla wszystkich klientów nju mobile. Operator zwiększył miesięczne pakiety internetu z 1 GB do 3 GB, nie pobierając przy tym większych opłat. Została stara cena, a w niej trzy razy więcej internetu mobilnego. Tego samego dnia w nju mobile zadebiutował internet LTE. I wtedy zaczęły się schody.
O zwiększeniu pakietu internetowego w nju mobile przy jednoczesnym zachowaniu ceny na stałym poziomie wspominałem niedawno, przy okazji felietonu: "Przenosiłem numer z RedBull Mobile do Play i... przez przypadek znalazłem się w nju mobile".
Od dwóch tygodni w sieci, której maskotką został pan ziemniak, znany również jako Mr. Pipik, dostępny jest szybki internet mobilny LTE. Aby z niego skorzystać użytkownik musi znajdować się w zasięgu LTE. Dodatkowo należy spełnić dwa warunki, sprzęt powinien być zgodny ze standardem 4G LTE oraz karta SIM w urządzeniu mobilnym powinna obsługiwać LTE.
I z tym ostatnim elementem układanki są właśnie problemy.
Operator nju mobile jeszcze do niedawna wydawał swoim klientom karty SIM w starym standardzie. Takie karty nie potrafią korzystać z sieci 4G LTE.
Aby urządzenie obsługujące LTE i znajdujące się w jego zasięgu połączyło się z szybkim internetem mobilnym konieczna jest karta USIM - karta SIM nowej generacji. Okazało się, że nju mobile nie tylko do niedawna sprzedawał karty starego typu, ale teraz, po wdrożeniu usługi LTE nadal nie posiada odpowiednich kart SIM.
Jakby tego było mało Dział Obsługi Klienta nju mobile wprowadzał w błąd klientów i informował, że wszystkie nowe karty SIM to tzw. USIM.
Prawda jest inna. Karty USIM można zamówić w nju mobile, ale tylko wtedy, gdy zażyczymy sobie karty w standardzie miniSIM z opcją wyłamania do microSIM. Kart nanoSIM - potrzebnych m.in. do nowych iPhone’ów i Nokii Lumii - nie ma w nju mobile.
Na Facebuku marki nju mobile zawrzało. Klienci nie zostawili na operatorze suchej nitki i z żalem opisywali sposób w jaki zostali obsłużeni. Wklejali archiwum rozmów z działem obsługi klienta, który zapewniał, że wszystkie nowe karty SIM to USIM-y.
Klienci zamawiali karty na wymianę, za co płacili 25 zł - koszt duplikatu karty SIM w nju mobile.
Mimo poniesienia tych kosztów i wcześniejszych zapewnień działu obsługi, do klientów trafiały stare SIM-y, które nie radzą sobie z obsługą LTE.
Operator nju mobile zorientował się, że dał ciała. Na stronie internetowej marki pojawił się komunikat, że wszystkie nowe karty nanoSIM nie potrafią obsłużyć LTE. Kiedy będą USIM-y w standardzie nanoSIM? Nie wiadomo. W rozmowie telefonicznej Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska zapewnił mnie, że sieć pracuje nad uzupełnieniem braków magazynowych. Dodatkowo obiecał mi, że wszystkie osoby, które zamówiły nową kartę SIM, chcąc wymienić ją na USIM, a dostały stary typ karty mogą liczyć na kolejną, bezpłatną wymianę.
Operatorowi nju mobile i Orange Polska należy się żółta kartka.
Zawalenie wdrożenia LTE poprzez brak zapasów magazynowych kart nowej generacji i wprowadzanie w błąd klientów, to dość spore niedopatrzenia.
Cieszy fakt, że rzecznik prasowy w obecnej sytuacji, nie chowa głowy w piasek i nie próbuje wymigać się od odpowiedzialności. Obietnicę bezpłatnych wymian kart SIM klientom, którzy wcześniej zapłacili niepotrzebnie za wystawienie duplikatu, traktuję bardzo poważnie. Liczę na to, że reklamacje te będą rozpatrywane bez przeszkód.
Sam od niedawna jestem w nju mobile i posiadam kartę starej generacji. Moja Nokia Lumia 930 jest gotowa na obsługę 4G LTE i jedyne co stoi na przeszkodzie, to brak kart USIM w standardzie nanoSIM.
Oczywiście, jeśli komuś się bardzo śpieszy do LTE w nju mobile, może zamówić duplikat karty USIM w standardzie microSIM i własnoręcznie przyciąć ją do mniejszego formatu. Najeży jednak pamiętać, że w takim przypadku, nie trudno o uszkodzenie karty.
Naszą uwagę na brak kart USIM w nju mobile, wprowadzanie w błąd klientów i pobieranie opłat za niepotrzebne wydanie duplikatu kart zwrócili Czytelnicy Spider's Web. Dziękujemy za sygnał i mamy nadzieję, że uzyskane przez nas wyjaśnienia i obietnica bezpłatnych wymian kart na USIM jest dla Was satysfakcjonująca.