Chcesz wiedzieć, jak robi się projekty z Coca-Colą? Oktawave już to wie
Coca-Cola to bez wątpienia jedna z największych marek na świecie. Twórcy jednego z najpopularniejszych napojów świata (ustępującemu chyba tylko piwie i wodzie) to wielka firma międzynarodowa, z którą wiele osób i przedsiębiorstw chciałoby współpracować. Jest jednak taka polska firma, której się to udało. Pomimo tego, że na co dzień bujają w obłokach, to odnieśli ogromny sukces.
Tym sukcesem bez wątpienia jest ostatnia akcja marketingowa Coca-Coli i LIDL-a. Co ma ona wspólnego z polską firmą? Okazuje się, że całkiem sporo. Po pierwsze, cała kampania z okazji dopiero zakończonych Mistrzostw Świata w Brazylii, która była realizowana na terenie ośmiu europejskich krajów (Austria, Chorwacja, Cypr, Grecja, Republika Irlandii, Irlandia Północna, Słowenia i Szwajcaria) została przygotowana przez agencję K2.
Po drugie, co już bezpośrednio wiąże się z technologiami, o których przecież przede wszystkim piszemy na Spider’s Web, cała platforma przygotowana w celach kampanii została oparta na polskie chmurze Oktawave. To właśnie polska firma przygotowała platformę, która zapewniła odpowiednią wydajność i stabilność.
Jednym z elementów promocji był system rejestracji paragonów sklepowych po zakupie chyba najpopularniejszego napoju na świecie po dwóch wcześniej wymienionych.
Przed Oktawave postawiono jasne zadanie – platforma ma działać stabilnie, szybko, być odporna na duże obciążenia, a przede wszystkim poradzić sobie z nagłymi skokami ruchu na stronie.
Jednak zanim Oktawave zostało wybrane przez Coca-Colę, zostało dokładnie sprawdzone. Na początek przetestowano wydajność i dostępność infrastruktury. Nie bez znaczenia były także poziom zabezpieczeń oraz jakość systemów disaster recovery (odtwarzania awaryjnego), czyli takich, które pełnią przede wszystkim rolę systemów awaryjnych na wypadek awarii podstawowego narzędzia. Generalnie firma musiała spełnić bardzo restrykcyjne wymagania. Nie ma czemu się dziwić, w końcu chodziło o współpracę z kolosem, który musi utrzymywać odpowiedni poziom.
Wybór polskiej firmy jest o tyle zaskakujący, że Coca-Cola zazwyczaj korzysta z własnych centrów danych i rzadko korzysta z rozwiązań podmiotów zewnętrznych.
Tym samym Oktawave może czuć się naprawdę wyróżnione. Nie bez znaczenia pozostał też czas uruchamiania witryny, który w chmurze był po prostu dużo szybszy niż w przypadku infrastruktury na żądanie.
No i nie zapominajmy też, że promocja w ogóle nie była realizowana w Polsce, co też – wzorując się na języku gier RPG – daje co najmniej +100 do sukcesu i dowodzi tego, że polskie firmy są coraz bardziej znane i cenione.
Gratulujemy sukcesu i życzymy kolejnych!
Zdjęcia pochodzą z serwisu Shutterstock.