Nie masz wyboru, w ciągu kilku dni twój fanpage się zmieni. Na szczęście na lepsze
Trzy miesiące po tym, jak Facebook przyznał się do tego, że dwukolumnowy układ strony na fanpage'ach nie jest jednak najlepszym rozwiązaniem i zaprezentował nowe (czy właściwie stare), doczekaliśmy się jego ogólnoświatowego wdrożenia. Już niedługo wszystkie strony na Facebooku powinny wyglądać lepiej i czytelniej niż jeszcze do niedawna.
Nowy wersja fanpage'y ruszy jeszcze w tym tygodniu, choć nie wiadomo, jak duża będzie różnica czasowa pomiędzy tymi, którzy aktualizację otrzymają jako pierwsi, a tymi, którzy będą musieli cierpliwie czekać do samego końca.
Co ciekawe, zadbano o to, aby przesiadka na nową wersję nie była szokiem przede wszystkim dla administratorów stron. Każdy z nich otrzyma odpowiednie powiadomienie w momencie, kiedy aktualizacja będzie dla niego dostępna. Otrzyma przy tym wybór, czy chce jej dokonać w tym momencie, czy też woli ją odłożyć na późniejszy termin.
W końcu jednak nie będzie miał innego wyboru. Nowy projekt graficzny stron na Facebooku jest obowiązkowy (i bardzo dobrze) i w pewnym momencie zmiana zostanie już dokonana automatycznie. Jeśli poniższy zrzut ekranu jest zgodny z prawdą i data nie została umieszczona tylko na potrzeby stworzenia wiarygodnej grafiki ilustracyjnej, termin ten przypada na 12 czerwca tego roku. Prawdopodobnie jednak nie jest to ostateczny termin - zgodnie z oficjalnym opisem, od momentu pojawienia się opcji aktywacji, mamy dwa tygodnie zanim zostanie ona dokonana bez naszej zgody.
Zmianie ulegnie jednak nie tylko UI, ale także częściowo funkcjonalność. Administratorzy stron będą mogli zmieniać ustawienie elementów po lewej stronie i poniżej głównego zdjęcia.
Całej zmiany nie można chyba opisać inaczej niż "niezbędna". Dwukolumnowa wersja, choć pozwalała na wyświetlanie większej ilości treści, była skrajnie nieczytelna i dość trudna w śledzeniu. Nowe wydanie jest prostsze, wielokrotnie bardziej czytelne, a przede wszystkim spójne z pozostałymi elementami Facebooka.
Problem mogą mieć jedynie właściciele stron, którzy z jakichś powodów uznali dwukolumnowy układ za lepszy i do niego dostosowali swoją strategię. Jeśli jednak chodzi o użytkowników, żaden z nich nie powinien być rozczarowany.