Samsung Polska bezpłatnie wymieni pęknięte wyświetlacze
Kilka ładnych lat przepracowałem w autoryzowanych serwisach telefonów komórkowych i me serce się raduje, gdy patrzę jak zmienia się podejście dużych producentów elektroniki użytkowej do tematu naprawy uszkodzeń mechanicznych.
![samsung pęknięty wyświetlacz](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2014%2F05%2Fsamsung-galaxy-s5-uszkodzony-wyswietlacz-380x163.png&w=1200&q=75)
Pracując w serwisie na co dzień miałem styczność z uszkodzonymi telefonami. Lwia część urządzeń trafiających do serwisu to takie, które kwalifikują się do naprawy gwarancyjnej. Niestety często zdarzają się również przypadki, w których doszło do uszkodzeń mechanicznych powstałych z winy klienta lub do uszkodzenia telefonu na wskutek narażenia go na działanie i ingerencję cieczy.
Jeszcze do niedawna dwa ostatnie przypadki były problemem dla klienta i w myśl zasady "płacz i płać", musiał on pogodzić się z warunkami gwarancji i pokryć koszty usługi serwisowej z własnej kieszeni.
Jednak od pewnego czasu na rynku mobilnym obserwujemy ważne zmiany. Najpierw Samsung rozpoczął testy z serią Solid, która rządziła się w serwisie innymi prawami. Producent bez mrugnięcia okiem naprawiał lub wymieniał telefony, które utopili użytkownicy. W zależności od normy IP Samsung również mógł dokonać wymiany uszkodzonych mechanicznie elementów np. obudowy.
Pomysł podłapała Motorola i Sony, którzy przenieśli wizję Solidów na rynek smartfonów. Niektóre urządzenia tych producentów oznaczone były normami IP, które gwarantowały odporność na działanie wody i wnikanie kurzu i piasku do wnętrza urządzenia.
![htc one m8](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2014%2F04%2Fhtc-one-m8.png&w=1200&q=75)
Za ciosem poszli kolejni producenci. Nowy Samsung Galaxy S5 też jest już odporny na kontakty z cieczą oraz kurz i pył. HTC również uszczelniło swój nowy flagowy smartfon, choć głośno się tym nie chwali - więcej na ten temat napisałem tutaj.
Dodatkowo, HTC chcąc przekonać do siebie amerykańskiego klienta zdecydowało się na odważniejsze działania w Stanach Zjednoczonych.
Zagwarantowano długi okres aktualizacji oprogramowania i zapowiedziano, że nawet uszkodzone mechanicznie ekrany będą wymieniane w ramach gwarancji. Oczywiście producent zastosował pewne obostrzenia – wymiany uszkodzonego mechanicznie ekranu będzie można dokonać tylko raz i to w czasie nie późniejszym niż sześć miesięcy od momentu zakupu. Ruch o tyle dobry, gdyż jak wiadomo, uszkodzenie nowego smartfona boli najbardziej.
Samsung postanowił nie stać z boku i wprowadzić zmodyfikowany pomysł HTC w życie. Co ważne Koreańczycy nie zamykają się na Stany Zjednoczone, a wychodzą z wyciągniętą ręką w kierunku polskiego klienta.
Producent zaznacza, że zdaje sobie sprawę z tego, że czasem wystarczy dosłownie chwila nieuwagi, aby nieodwracalnie uszkodzić ekran smartfona. Dlatego też z myślą o posiadaczach najnowszego modelu Galaxy S5 przygotowano program bezpieczny.samsung.pl.
Obejmuje on rozszerzenie bezpłatnej naprawy o wymianę ekranu, którego awaria nastąpiła na wskutek przypadkowego zdarzenia i skutkuje nieprawidłowym działaniem urządzenia.
Program Bezpieczny Samsung będzie obowiązywał przez okres pierwszego roku od momentu zakupu smartfona. Producent zastrzega również, że użytkownikowi przysługuje jednorazowa, bezpłatna wymiana uszkodzonego wyświetlacza.
![Samsung Galaxy S5, 11](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2014%2F04%2FSamsung-Galaxy-S5-11-650x434.jpg&w=1200&q=75)
Aby móc skorzystać z tej specjalnej oferty należy w ciągu 30 dni od daty zakupu, dokonać rejestracji na stronie bezpieczny.samsung.pl. Promocja potrwa od 16 maja do 16 czerwca br.
Niesamowicie cieszy mnie, że producenci zaczęli dbać o aspekty, które do niedawna mieli jeszcze w głębokim poważaniu. Uszkodzenia mechaniczne i te powstałe na wskutek działania cieczy stanowią zwykle nie więcej niż 5% wszystkich reklamacji sprzętu w serwisach gwarancyjnych. Jednak jakby nie patrzeć, zawsze stanowiło to 5% klientów, którzy uważali, że zostali źle obsłużeni przez serwis.
Uszczelnienie telefonów i rozszerzenie gwarancji zdecydowanie wpłynie na poprawę tych statystyk i wzrost zadowolenia klientów. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że program Bezpieczny Samsung to tylko miesięczna akcja promocyjna.