Nie uwierzysz, że ta reklama Bentleya została nagrana iPhonem, a obrobiona przy użyciu iPada
Czy uwierzyłbyś, że do nagrania profesjonalnej reklamy wystarczy sprzęt, który masz w kieszeni lub torbie? Choć brzmi to mało prawdopodobnie, udało się to twórcom nowej reklamy Bentleya. Nagranie powstało przy użyciu iPhone’a 5s, a cała obróbka odbyła się na iPadzie Air.
W filmie reklamowym dyrektorzy Bentleya odpowiedzialni za projekt aut opowiadają o swoich inspiracjach i o tradycji firmy. Sprzęty Apple (konkretnie – iPady) także występują w spocie, jako dodatki będące na wyposażeniu głównego bohatera reklamy, czyli Bentleya Mulsanne za – bagatela! - milion złotych. Z reklamy wynika prosty przekaz – skoro Bentley może korzystać z i-Urządzeń, równie dobrze może zrobić to każdy użytkownik.
Końcówka filmu zdradza kilka szczegółów odnośnie strony technicznej nagrania. Film został faktycznie nagrany przy użyciu iPhone’a 5s, jednak przy produkcji wykorzystano wiele dodatków, w tym specjalne rigi i systemy steadicam do stabilizacji obrazu. Widać także, że wykorzystano tu specjalne obudowy, które pozwalają na podłączenie do iPhone’a zewnętrznych obiektywów - o takich obudowach pisałem tutaj.
Chociaż na pierwszy rzut oka trudno nawet podejrzewać, że film został nagrany iPhone’m, to sprawne oko wychwyci szczegóły, które na to wskazują – np. spore przepalenia na twarzy w scenach we wnętrzu auta, w których słońce świeci bezpośrednio w szybę. To jednak detale, a całościowy odbiór filmu jest bardzo pozytywny.
Zastanawiam się czy nowy film promocyjny jest większą reklamą dla Bentleya, czy dla Apple. Tak czy inaczej, jest to niesamowity pokaz możliwości sprzętu mobilnego w praktyce. Bo przecież w tym całym wyścigu technologicznym nie chodzi o megapiksele i megaherze same w sobie, a właśnie o efekt, jaki da się przy ich pomocy uzyskać.