Są już pierwsze polskie aplikacje na smartzegarki Galaxy Gear od... Agory
Tego się nie spodziewałem. Inteligentne zegarki nie cieszą się zbyt wielką popularnością na zachodzie, nie mówiąc już o naszym rodzimym kraju. Co prawda Samsung sprzedał 500 tys. egzemplarzy Gear, ale trudno mówić tu o spektakularnym sukcesie. Nie przeszkadza to jednak Agorze we wprowadzeniu pierwszych aplikacji na te urządzenia.
Całkiem niezłe aplikacje Gazeta.pl LIVE, Sport.pl LIVE oraz Tuba FM właśnie zadebiutowały na zegarkach Gear. To pierwsze polskie aplikacje przygotowane z myślą o tych urządzeniach. Co ciekawe, wszystkie zostały przygotowane we współpracy z Samsungiem.
– Praca przy tworzeniu aplikacji na zegarki Samsung Gear była bardzo interesującym wyzwaniem. Musieliśmy połączyć dwa różne systemy: Android (w telefonach) oraz Tizen
(w zegarku) w jeden ciekawy i niezawodny produkt. Doświadczenia zdobyte przy tym projekcie z pewnością zaowocują w kolejnych realizacjach typu Wearables i Internet of Things – mówi Kamil Brzeziński, szef zespołu aplikacji mobilnych Gazeta.pl.
Samych aplikacji chyba nie trzeba specjalnie przedstawiać. Gazeta.pl służy do czytania najnowszych i najważniejszych wiadomości z portalu Agory, Sport.pl LIVE śledzić wydarzenia sportowe na żywo, a Tuba FM zarządzać odtwarzaczem multimedialnym zainstalowanym na smartfonach Samsunga, dzięki czemu zegarek staje się czymś w rodzaju pilota. Bez wyciągania telefonu można przełączyć odtwarzacz na inną piosenkę czy też pogłośnić muzykę.
– Nawet najbardziej zaawansowane urządzenia, wymagają odpowiedniego oprogramowania, które ukażą pełnię ich możliwości. Już dawno postawiliśmy sobie ambitny cel, aby stale udostępniać nowe, ciekawe i użyteczne aplikacje. Duży nacisk kładziemy również na to, aby były one dopasowane do wymagań polskiego użytkownika. Dlatego cieszę się, że dzięki długotrwałej współpracy z Agorą, takie aplikacje jak Gazeta.pl, Sport.pl czy Tuba FM będą dostępne na wielu naszych urządzeniach, w tym inteligentnych zegarkach Samsung Gear – mówi Michał Wojciechowski z Samsung Electronics Polska.
To ciekawy ruch ze strony Agory, chociaż jestem przekonany, że wykonano go za namową Samsunga właśnie. W końcu Gazeta.pl to jeden z największych wydawców internetowych w Polsce, a same aplikacje zostały całkiem nieźle przyjęte chociażby w sklepie Google Play (Gazeta.pl LIVE i Sport.pl LIVE mają średnią ocenę ok 4,5 gwiazdki, a Tuba FM 4.0). Pewnie samej Agory nie kosztowało to ani zbyt wiele pracy, ani zbyt wiele pieniędzy, a marketingowo to całkiem niezły ruch. Wydawca będzie się mógł pochwalić, że jako pierwszy w Polsce wydał aplikacje na zegarki z serii Gear.
Wszystkie aplikacje są oczywiście dostępne za darmo w sklepie Samsunga.