Tech

Wirtualna Polska mówi Spider's Web: jesteśmy liderem. Onet mówi to samo

Były spore oczekiwania i szansa na ogromny sukces, a przyszło - jak prognozował niecałe dwa tygodnie temu Przemek - spore rozczarowanie. Zgodnie z raportem Megapanelu Grupy Wirtualna Polska, która powstała z połączenia O2 i WP, nie objęła pozycji lidera. GWP nie przejmuje się tymi wynikami i twierdzi, że to ona przewodzi stawce w polskim internecie. 

Pierwsze miejsce, z przewagą niecałego pół miliona użytkowników w dalszym ciągu należy do Grupy Onet. Po części mogło to wynika z braku uwzględnienia w zestawieniu nowego nabytku Grupy Wirtualnej Polski - serwisu dobreprogramy.pl oraz usunięcia ze statystyk portali Orange.pl, Neostrada.pl, które pozostały w rękach Orange. GWP nie ma jednak wątpliwości co do swojego potencjału i na pytanie o to, czy udało się im zająć pierwsze miejsce w tym wyścigu odpowiadają wprost:

Tak, jesteśmy liderem rynku. Oficjalne wyniki nie pokazują całkowitego potencjału Grupy Wirtualna Polska, ponieważ nie zgrupowaliśmy jeszcze wszystkich witryn. Integracja trwa. Według estymacji za marzec, na podstawie badania Megapanel PBI/ Gemius, podobnie jak w poprzednim miesiącu, bylibyśmy liderem. - czytamy w oświadczeniu WP przesłanym Spider's Web

Różnica pomiędzy rzeczywistymi wynikami, a tymi podawanymi przez Megapanel ma wynikać z braku zgrupowania wszystkich witryn grupy, które nadal znajdują się w trakcie integracji. Grupa Wirtualna Polska, zestawiając swoje szacunkowe wyniki z rezultatami podawanymi przez Megapanel twierdzi, że pierwsze miejsce należy jej się nie tylko w kwietniu, ale i w marcu.

megapanel 1
megapanel 2

Te wyliczenia nie przeszkadzają z kolei Grupie Onet trzymać się oficjalnych wyników podawanych przez Megapanel i świętować utrzymanie dotychczasowej pozycji.

Gratuluje wszystkim naszym zespołom osiągnięcia po raz kolejny znakomitych wyników! Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspanialej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę.

Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy się na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół - nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaufanie jakim niezmiennie nas obdarzają przez ostatnich kilkanaście lat. Zrozumienie potrzeb użytkowników oraz konsekwentna realizacja strategii jak widać procentuje - powiedział Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl.

infografika onet

Jak więc widać, każdy liczy jak chce, każdy lubi najbardziej te wyniki, które mu pasują, a tego, kto z tytułowej pary jest tak naprawdę królem polskiego internetu, nie dowiemy się jeszcze przez pewien czas. Lub może raczej za każdym razem dowiemy się czegoś innego.

Współpraca: Przemysław Pająk

Zdjęcie pochodzi z serwisu Shutterstock.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst