Mantle otwiera się na kolejne studia i stara się zostać nowym standardem
Premiera interfejsu AMD Mantle była niemałą rewolucją na rynku podzespołów. Znacznie zwiększyła możliwości kart graficznych Radeon, ale sprowokował też stworzenie zupełnie nowych sterowników przez Nvidię i zapowiedź DirectXa 12. By jednak Mantle stało się standardem i godną konkurencją DirectX oraz OpenGL, musi być wykorzystywane w znacznie większej liczbie gier.

No i całkiem możliwe, że już niebawem tak się stanie. Grupa deweloperów i partnerów skupiona na rozwijaniu Mantle uznała, że jego stabilność, wydajność i funkcjonalność osiągnęły taki poziom, że można je już swobodnie udostępnić je szerszej społeczności. Z tego też względu właśnie zostało udostępnione SDK do Mantle w formie "private beta".
Ponadto projekt cieszy się na tyle dużym zainteresowaniem, że należało uruchomić program, który pozwoli kolejnym deweloperom sprawdzić, jakie korzyści niesie Mantle dla nich samych. W tym celu AMD uruchomiło nowy, specjalny portal, na którym zarejestrowało się wstępnie już 40 nowych studiów gier komputerowych, a dalsze są oczywiście zaproszone.
Cały program współpracy ma przede wszystkim na celu nie tylko nadać kształt dalszemu rozwojowi Mantle, ale również wypracować najlepsze praktyki wykorzystania go w branży. Dzięki niemu Mantle będzie stosowane w znacznie większej liczbie gier, na czym najbardziej skorzystają posiadacze Radeonów, którzy będą mogli wykorzystać pełnię możliwości nie tylko w Battlefieldzie 4 czy Thiefie.