Polska wizja 2020 roku oczarowała i przeraziła jury - internetowy serial zdobył Grand Prix
Polski serial internetowy zdobył nagrodę Grand Prix na World Media Festival w Hamburgu.
Do konkursu World Media Festival zgłoszono 700 projektów. Zwyciężył internetowy serial pt. “2020”, tym samym Trend Micro oraz polska agencja Black Rabbit zgarnęły nagrodę Grand Prix i pokonały tym samym setki konkurentów.
Firma Trend Micro specjalizuje się w rozwiązaniach antywirusowymi dla rozwiązań chmurowych. Serial “2020” składa się z dziewięciu odcinków, które podnoszą wydarzenia zawarte w raporcie “Projekt 2020”. Celem twórców było popularyzowanie raportu w przystępnej formie, która trafiłaby do internetowego odbiorcy.
Projekt 2020 przedstawia możliwe scenariusze rozwoju technologii i cyberprzestępczości w ciągu najbliższych 10 lat oraz nowego rodzaju zagrożeń z jakimi przyjdzie zmierzyć się społeczeństwu w przyszłości - zarówno w życiu prywatnym, jak i publicznym.
Stały dostęp do internetu powoduje, że technologie stykają się ze sobą, a dane osobiste i firmowe są coraz bardziej scentralizowane. Z tego względu zabezpieczenie sieci, aplikacji i usług staje się największym wyzwaniem świata biznesu, o czym także mówimy w filmie "2020" - mówi Rik Ferguson, Global VP of Security Research w Trend Micro.
Serial prezentuje społeczeństwo wirtualnego państwa, Republiki South Sylvanii. Tuż przed pierwszymi wyborami online dochodzi do największego w historii ataku hakerskiego. Społeczećstwo uzależnione od zaawansowanych rozwiązań technologicznych musi zmierzyć się z jego konsekwencjami
Serial “2020” został nakręcony w Warszawie. Widzowie z pewnością rozpoznają charakterystyczne obiekty, takie jak Pasaż Wiecha, Stadion Narodowy, czy Fabrykę Wódek Koneser.
Międzynarodowy World Media Festival organizowany cyklicznie przez firmę Intermedia od 2000 r. W tym roku serial internetowy wyprodukowany w Polsce został po raz pierwszy nagrodzony Grand Prix w całej, 14-letniej historii festiwalu.
źródło: Brief