Nie możesz znaleźć na Spotify ciekawej muzyki i wykonawców? Nadchodzi koniec takich problemów
Spotify to obecnie najprężniej rozwijająca się firma oferująca usługę strumieniowania muzyki. Po wprowadzeniu darmowych wersji swojego produktu stworzonej z myślą o tabletach i komputerach wykonała ona kolejny poważny krok mogący powiększyć jej przewagę nad konkurencją – przejęło firmę The Echo Nest.
Nazwa ta dla wielu z Was może wydawać się obca i nie ma w tym absolutnie nic dziwnego. The Echo Nest jest jednym z liderów branży analizy danych muzycznych. Dzięki transakcji, Spotify zyska dostęp do szerokiej wiedzy muzycznej ekspertów The Echo Nest oraz narzędzi pomagających w dobieraniu muzycznych rekomendacji.
Fakt, że Spotify przejęło The Echo Nest - o czym poinformował Business Insider - pozwoli także na poszerzenie oferty partnerów serwisu. Krótko mówiąc, Spotify chce nam zarekomendować jeszcze lepiej dopasowane do nas albumy i wykonawców, tym samym przywiązując nas do siebie i zyskując możliwość zarabiania na wiernych użytkownikach za pomocą akcji promocyjnych, w tym klasycznych reklam.
Choć przejęcie to ma charakter o wiele większy niż symboliczny, to firma nie zmieni swojej siedziby. Spotify wychodzi z założenia, że skoro coś działa dobrze, to nie ma po co tego psuć. Właśnie dlatego The Echo Nest będzie nadal prowadzić działalność w swojej siedzibie w Somerville (Massachusetts), a także w San Francisco.
Narzędzia i API The Echo Nest pozostaną bezpłatne i otwarte dla programistów. Spotify tłumaczy to faktem, że społeczność deweloperów jest bardzo ważna dla jej działalności i fakt, że Spotify przejęło The Echo Nest tego nie zmieni w żaden sposób.