Zamów pizzę przez... telewizor. Ta usługa działa już w Polsce!
Pizza zamawiana przez telefon to standard. Teraz twórcy dedykowanych serwisów i restauratorzy starają się zachęcić do składania zamówień poprzez komputery i urządzenia mobilne z pominięciem rozmowy głosowej. Wiecie, że można już zamówić chińszczyznę przez telewizor?
W The Best Samsung Smart App udział wzięły firmy, które chciały poznać możliwości platformy stworzonej przez Samsunga. W ramach całego projektu zorganizowano szkolenia dla programistów i deweloperów, przyznano też rekomendacje dla wybranych firm. W samym konkursie pula nagród wynosiła 90 tysięcy złotych. Aż 50 tysięcy zgarnęli zwycięzcy.
Organizacja takich zmagań jest szansą dla pokazania się przez programistów. Głównym celem jest jednak wzbogacenie platformy Smart TV o nowe aplikacje. Zresztą nie kryją tego sami twórcy konkursu, którym zależy na rozwoju środowiska programistycznego i promocji swoich rozwiązań.
Trzecie miejsce w The Best Samsung Smart App zajęła aplikacja Rebel.pl od firmy eLeader pozwalająca na przeglądanie ofert, tego sklepu internetowego. Drugie miejsce zajęła aplikacja Music Channels od firmy Readexperts. Ten program oferuje dostęp do 8 tematycznych kanałów muzycznych. Aplikacje te raczej nie wzbudzają u mnie zachwytu i nie zachęcają do sięgnięcia po pilota.
Nieco inaczej jest w przypadku zwycięzcy. Nagrodę główną zdobyła aplikacja SmartFood stworzona przez firmę Joy Intermedia. SmartFood już jest dostępny na telewizorach i pozostałych urządzeniach Smart TV Samsunga z serii E i F, czyli modeli tegorocznych i zeszłorocznych.
Co potrafi SmartFood? Aplikacja umożliwia zamawianie jedzenia za pośrednictwem telewizora. Z poziomu aplikacji mamy dostęp do 2600 restauracji w 400 miejscowościach w Polsce. Mamy więc rzeczywiście szeroki wybór i jest, to dość unikalna na tą chwile funkcjonalność.
Niestety sam nie jestem w stanie zweryfikować jakości i użyteczności tej aplikacji, A to od oceny samego interfejsu i wygody obsługi zależy jej przydatność. Zamawianie jedzenia przez telewizor jest ciekawym pomysłem, w końcu to właśnie siedząc przed telewizorem najczęściej nabieramy ochotę na tą pizzę lub chińszczyznę.
Pomysł mi się podoba i czekam na sprawdzenie aplikacji w praktyce. Jednocześnie wciąż uważam, że współczesne telewizory nie są przystosowane do takich zadań i mimo szczerych chęci wygodniej będzie skorzystać z laptopa, czy nawet telefonu. Choć chciałbym się mylić.
Zwycięstwo SmartFood przede wszystkim dowodzi, że Smart TV nie kończy się na VOD. Teraz producenci telewizorów i twórcy aplikacji muszą dążyć do praktycznych rozwiązań, bo na razie jest z tym słabo, a dzieło Joy International jest wyjątkiem potwierdzającym regułę.