Nokaut pokazał innym porównywarkom cen jak się robi aplikacje zakupowe dla iPada
Internetowe porównywarki nie mają łatwo, gdyż muszą rywalizować z Allegro, które od lat nieprzerwanie króluje na rynku e-zakupów. Aby przebić się przez taką konkurencję trzeba się nie tylko dobrze pozycjonować, ale wyróżniać i dopasowywać do zmieniających się realiów. Na taką innowację stawia właśnie Nokaut.
Nokaut to już nie tylko porównywarka cen i platforma zakupowa teraz w przypadku iPada to prawdziwy magazyn zakupowy. Aktualizacja aplikacji przynosi to czego spodziewałem się wraz z jej premierą w październiku ubiegłego roku. Nokaut 24 w wersji na iPada pozwalał w wygodny sposób przeglądać różnorodne kategorie produktowe, a na stronie głównej polecał produkty wraz z podziałem na produkty dla kobiet i mężczyzn. Teraz rozszerzono aplikacje o dodatkowe treść.
W Nokaut 24 nie znajdziemy już samych zdjęć i opisów produktów, mamy dedykowane artykuły, których głównym celem jest oczywiście zachęcenie do zakupu, jednak są to treści robione na styl popularnych magazynów shoppingowych. Mamy więc takie połaczenie Avanti i Logo, ale stworzone z myślą o tabletach i natychmiastowej sprzedaży. Pomysł ten już w wersji bez tekstów uważałem za strzał w dziesiątkę a teraz prezentuje się to jeszcze lepiej.
Idea jest świetna, gorzej jednak z samymi treściami. Generalnie rozumiem twórców, mają być to proste, łatwe i przyjemne teksty, które jedynie mają wspomóc proces zakupowy. Obecne teksty jednak niebyt zachęcają. Nie obrażając autorów muszę stwierdzić, że są „puste w środku”. Pisząc takie treści ktoś zapomniał, że na iPadzie pisze dla ludzi, a nie dla robotów Google’a. Twórcy opisów dla porównywarek nie mają łatwego życia, muszą zmagać się z SEO. Jednak w przypadku treści w aplikacji dla klientów trzeba o tym zapomnieć i tworzyć materiały, które będą atrakcyjne dla użytkownika. Na dzień dzisiejszy materiały te są dość infantylne i niezbyt angażujące użytkownika. Szkoda, bo sam dobór tematyki wydaje się być niezły.
Mam nadzieje, że to tylko słaby start i Nokaut24 będzie pracował nad tymi treściami, bo warto. To jest sposób dla Nokautu by się wyróżnić, to jest metoda na zwiększenie zainteresowania użytkowników. W ten sposób nie wchodzimy na serwis tylko po to by porównać ceny konkretnego produktu, przy atrakcyjnych treściach jesteśmy w stanie uruchomić aplikacje przynajmniej kilka razy w miesiącu. Dla mnie to świetny krok ku zwiększaniu przychodów z urządzeń mobilnych.
Ciekawe jak z tabletami i smartfonami poradzi sobie konkurencja.