REKLAMA

Tak wygląda reklama technologii 4K od Sony, której ty nie zobaczysz

Turniej tenisowy na kortach Wimbledonu jest jednym z najstarszych w branży, ale z pewnością nie jest przestarzały. Aktualna edycja realizowana jest w rozdzielczości 4K. Przy okazji zdecydowano się na reklamę niemal podprogową.

Tak wygląda reklama technologii 4K od Sony, której ty nie zobaczysz
REKLAMA

Tak jak Sony jeszcze dwa lata temu aktywnie uczestniczyło w rozwoju 3D, tak teraz stara się o rozwój 4K. Wystarczy wejść do najbliższego salonu Sony Center, by zobaczyć nowe telewizory 4K oraz liczne stanowiska promujące ultrawysoką rozdzielczość.

REKLAMA

Japończycy jednak nie kończą na oferowaniu swoich 55 i 65-calowych telewizorów z serii X9. To także kamery i aparaty do zastosowań profesjonalnych potrafiące realizować treści w 4K. No i oczywiście także o same treści zabiega Sony. W Stanach Zjednoczonych można kupić płyty Blu-ray Mastered in 4K, czyli filmy co prawda jedynie w Full HD, ale z wysokim bitratem oraz powiększoną gamą kolorów. To pierwszy krok, ponieważ jeszcze w tym roku w sklepach ma pojawić się odtwarzacz multimedialny wspierający treści w 4K i dedykowana tym filmom usługa.

Sony is banking on British tennis star Anne Keothavong making it

Co to ma wspólnego z Wimbledonem? A to, że tu także Sony jest aktywne, by zebrać treści. Aktualnie potyczek sióstr Radwańskich czy Jerzego Janowicza nie zobaczymy w jakości 4K, ale zapewne materiały te zostaną wykorzystane do płyt demonstracyjnych i innych materiałów pokazowych. Dla dociekliwych Wimbledon realizowany jest kamerami Sony F55 i NEX-FS700.

Sama realizacja to nie wszystko. Sony zdecydowało się także na promocję technologii 4K podczas Wimbledonu. Z pewnością nie jest to standardowa kampania. Brytyjska tenisistka Anne Keothavong została dosłownie oblepiona mikro-reklamami Sony. Logo Sony pojawia się na jej paznokciach, spódniczce, butach czy sznurówkach.

tennisshoe-494×250
REKLAMA

Napisy te nie będą widoczne przy transmisji w rozdzielczości HD, natomiast na materiale w 4K już tak. W ten sposób Sony chce pokazać jak bardzo szczegółowa jest ultrawysoka rozdzielczość. W końcu przez wiele lat podkreślano, że to Full HD daje nam dostęp do każdego detalu obrazu, teraz nadszedł czas na obraz cztery razy dokładniejszy.

Pomysł świetny, tylko aby obejrzeć tą reklamę 4K należy to zrobić właśnie na telewizorze 4K…

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA