Tech  / Felieton

Wytarguj tani internet w Multimedia Polska

Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce uległ praktycznie nasyceniu. Obecnie trwa walka o klientów przechodzących z sieci do sieci i ich utrzymanie. Pokazują to decyzje kolejnych operatorów, którzy wręcz zachęcają abonentów do targowania.

Na bieżąco informujemy o ofertach operatorów telefonii komórkowej czy dostępu do telewizji. Sporo też się dzieje w kwestii internetu szerokopasmowego. W ostatnich dniach UPC udostępniła możliwość skorzystania z łącza o prędkości pobierania do 250 Mb/s i wysyłania 20 Mb/s. Teraz Multimedia Polska informuje o nowych promocjach w których pozwala klientom na negocjowanie stawek za internet.

Przedstawiciele Multimedia Polska aby przyciągnąć klientów do swoich usług internetowych chce oferować atrakcyjniejsze warunki niż te które klient posiadał wcześniej u konkurencji. Wystarczy przedstawić rachunek za ubiegły miesiąc. Klientowi powinna zostać zaproponowana oferta na lepszych warunkach zarówno jeśli chodzi o cenę jak i prędkość internetu. W ofercie sieci kablowej istnieje też możliwość skorzystania z umowy na czas nieokreślony.

Multimedia Polska posiadająca blisko pół miliona abonentów internetu walczy więc o klientów, zachęcając ich do kontaktu z przedstawicielami. Negocjowanie warunków umowy na rynku usług telekomunikacyjnych nie jest właściwie niczym nowym, zwłaszcza podczas przedłużania umowy. Praktycznie każda sieć ma opracowany szereg scenariuszy i propozycji dla swoich klientów. Szczególnie widać to w przypadku platformy nc+, która przy migracji oferuje obecnym abonentom telewizji n i cyfry+ bardzo różnorodne warunki, w zależności od poprzednio posiadanej oferty.

Przy nasyconym rynku operatorzy będą usilnie starać się o jak najlepszy kontakt z klientem, często komunikować będą się z nimi indywidualnie korzystając z call center czy stacjonarnych centrów obsługi. Niestety te próby przyciągnięcia są często dość kuriozalne i przynoszą odwrotny od zamierzonego skutek.

Także to negocjowanie stawek jest dość wątpliwe. To po prostu odpowiednio przygotowany chwyt zakupowy. Wcześniej ustalone pakiety i progi cenowe pozwalają dawać klientom złudzenie spersonalizowanej i dopasowanej oferty. W praktyce na rynku brakuje elastycznych ofert dopasowanych do naszych indywidualnych potrzeb. Często jest tak, że możemy wziąć wszystko, albo będzie nam brakować czegoś znaczącego. Dotyczy to zarówno usług łączonych, usług telewizyjnych, telefonicznych i internetowych.

Co gorsza dla klienta negocjowanie umów wiąże się z tym nieszczęsnym kontaktem z telefonicznym biurem obsługi klienta lub wizytą w punkcie obsługi. Brakuje wygodnych mechanizmów do negocjacji swoich warunków przez sieć. A najbardziej świadomym użytkownikom to właśnie stanowczo ułatwiłoby życie.

Sama Multimedia Polska nie robi rewolucji, ale swoim komunikatem uświadamia klientów, że można negocjować. Choć do targowania w stylu tureckiego bazaru jeszcze nam daleko.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst