Tablety Kindle Fire HD dostępne w Polsce. Amazon sprzedaje swoje urządzenia już w 170 krajach
Flagowe produkty Amazonu zawsze były niedostępne lub trudno dostępne dla Polaków, a fani czytników i tabletów musieli je sprowadzać na własną rękę lub poprzez pośredników. Na szczęście Amazon poszedł po rozum do głowy i potrzeba kombinowania zaczyna przechodzić do przeszłości.
Amazon ogłosił, iż rozszerza liczbę krajów, do których można zamówić dostawę tabletów Kindle Fire HD. Początkowo produkt ten był osiągalny jedynie w siedmiu lokalizacjach. Do wybrańców zaliczały się oczywiście Stany Zjednoczone oraz Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania i Japonia.
W dzisiejszym komunikacie Amazon zapowiedział, że tablety Kindle Fire HD oraz Fire HD 8,9” mogą już zamawiać klienci ze 170 krajów. Wśród szczęśliwców jest również Polska.
Do tej pory Polacy mogli zakupić Kindle Fire albo poprzez pośredników z aukcji internetowych lub w sklepach Vobis, które na własną rękę próbowały od października 2012 roku handlować tymi urządzeniami.
Możliwość kupienia tabletów Kindle bezpośrednio w Amazonie jest nie lada gratką. Firma ta słynie z bardzo sprawnego systemu obsługi reklamacji i błyskawicznych wymian sprzętu w ramach gwarancji. Decydując się na zakup przez pośredników zawsze narażamy się na dodatkowe problemy i komplikacje, więc zakup u źródła zwykle okazuje się rozsądniejszym i co ważne również bardziej opłacalnym rozwiązaniem.
Tablety Kindle Fire zaprezentowano we wrześniu ubiegłego roku. Amazon wykorzystał system Android i zmodyfikował go pod swoje wymagania. W efekcie powstał całkiem ciekawy twór, odłączony jednak od oficjalnego wsparcia usług Google. Na Kindlach Fire nie znajdziemy m.in. sklepu Google Play, który został zastąpiony przez autorski market Amazonu. Urządzenia Kindle Fire HD 7” i Fire HD 8,9” są już dostępne w cenach 214 dol. i 284 dol.
Dzięki temu, że tablety Amazonu działają pod kontrolą Androida, użytkownicy mogą instalować na nich wszystkie znane programy i aplikacje, które są normalnie dostępne w Google Play. Sklep Amazonu do tej pory był niedostępny dla mieszkańców krajów, w których firma nie decydowała się na wprowadzenie oficjalnej dystrybucji. Teraz wraz z rozszerzeniem rynków, na których Amazon zamierza być obecny i aktywny wydłużyła się lista krajów, w których zostanie uruchomiony sklep z aplikacjami. Amazon aktywuje tę usługę już 13 czerwca.
Wtedy też zostaną zrealizowane wysyłki do klientów ze 170 krajów. Do tego czasu można składać zamówienia.
Wejście Amazonu na nowe rynki jest znaczącym krokiem. Nie da się ukryć, że firma ta jest gigantem i liderem rynku e-commerce wszędzie, gdzie zdecydowała się wprowadzić swoje usługi.
Wypuszczenie tabletów poza wąskie grono odbiorców i rozpoczęcie globalnej ekspansji jest czymś, na co czekało wielu konsumentów. To wszystko, gdyż tablety i czytniki Amazonu są bardzo atrakcyjnymi urządzeniami. Charakteryzuje je korzystny stosunek ceny do jakości i specyfikacji technicznej. Wynika to z tego, iż model biznesowy Amazonu opiera się na dostarczaniu użytkownikowi taniego tabletu lub czytnika, a firma ta zamierza zarabiać przede wszystkim na handlu cyfrowymi treściami, takimi jak e-booki czy gry.
Wierzę, że taki model biznesowy i oficjalne ceny Amazonu na tablety Kindle Fire HD zostaną ciepło przyjęte na polskim rynku i sprawią, że obecni już tutaj producenci, będą musieli zastanowić się nad zmianą polityki cenowej lub innym dostosowaniem swojej oferty do nowych realiów.