Pięć polskich startupów jedzie do Stanów Zjedoczonych. Mają szansę na 100 tys. dolarów
Google dla Przedsiębiorców oraz Konsulat Amerykański w Krakowie wybrały pięć polskich startupów, które będą miały okazję zaprezentować się na konferencji TechWeek w Chicago. Ich twórcy nie tylko zyskają szasnę na rozgłos, ale także na wygranie 100 tys. dolarów na dalszy rozwój.
Cała akcja została ogłoszona przez Google 24 kwietnia. Polski oddział firmy zaprosił polskie startupy do wzięcia udziału w konkursie. Nagrodą miał być wyjazd dla pięciu z nich do Chicago na TechWeek Launch, gdzie z kolei można będzie zdobyć 100 tys. dolarów dofinansowania.
Do spełnienia było tylko kilka kryteriów. Przede wszystkim startupy musiały być Polski i działać krócej niż 3 lata. Nie mogły otrzymać wcześniej dofinansowania większego niż 2 miliony dolarów. Ostatnia rzecz dotyczyła obecności – każdy zgłoszony musiał mieć czas, żeby pojawić się 6 maja na Demo Day w Krakowie.
Z wszystkich zgłoszeń wybrano 20 najlepszych, która następnie zostały zaproszone na wspominane już Demo Day. Tam oddelegowane osoby prezentowały swoje startupy przed gronem ekspertów. Po tym została wybrana najlepsza piątka, która w dniach 27-29 czerwca pojedzie do Chicago na konferencję TechWeek.
Kto okazał się szczęśliwym zwycięzcą? Oto piątka wybranych:
PressPad – platforma dla wydawców, dzięki której mogą oni publikować swoje treści na tabletach i smartfonach marki Apple. Nie tylko pozwala na rozprzestrzenienie swojego magazynu, ale także na jego edycję.
Zaprojektuj-Ogrod.pl – aplikacja webowa, która pozwala na stworzenie kompletnego projektu ogrodu. Łatwe i proste.
Nearbox – aplikacja na systemy iOS oraz Android, która ma łączyć ludzi i miejsca. Co to oznacza w praktyce? Dzięki programowi mamy otrzymywać i dzielić się informacjami na temat każdego miejsca. Startup wygrał już wcześniej T-Mobile Startup Challenge. Dzięki temu jego twórcy wybrali się do Doliny Krzemowej na spotkanie ze znanym przedsiębiorcą - Adrew Chenem.
AceStream – rozwiązanie, które pozwala na streaming materiałów wideo z użyciem technologii P2P i protokołu BitTorrent. W przyszłości pomysłodawcom marzy się współpraca z YouTube, ale na razie nie wiadomo, co z tego wyjdzie.
EgzoTech – firma zajmująca się produkcją egzoszkieletów, które następnie są wykorzystywane w rehabilitacji. Spółka działa dopiero do stycznia tego roku, a już miała okazję zdobyć 200 tys. euro dofinansowania od JCI Venture.
Wszystkie te startupy stworzą wspólnie stoisko o nazwie Do IT with Poland. Poza tym wezmą udział w konkursie TechWeek Launch, w którym można wygrać 100 tys. dolarów. Nie pozostaje mi nic innego, jak trzymać kciuki za naszych przedstawicieli. Oby pokazali się z jak najlepszej strony i zdobyli główną nagrodę.
źródło: Google Polska