Nowa oferta Virgin Mobile Polska, czyli koniec walki o klienta?
Pojawienie się w Polsce Virgin Mobile na rynku wirtualnych operatorów komórkowych (MVNO) wywołało nie lada zamieszanie. Wydarzenie ekscytowało niemal wszystkich, głównie za sprawą postaci Sir Richarda Bransona stojącego za Virgin Group. Oferta, którą zaproponował Virgin Mobile w Polsce była na tyle ciekawa, że w ciągu kilku miesięcy udało się pozyskać 100 tysięcy działających kart SIM. Od dzisiaj zaczyna obowiązywać nowa oferta Virgin Mobile Polska. Czy skusi nowych klientów?
Virgin Mobile Polska, mimo sukcesu, za jaki trzeba uznać ponad 100 tysięcy kart SIM z których korzystają użytkownicy, stawia sobie bardzo ambitne plany. W ciągu najbliższych trzech lat operator zamierza pozyskać milion klientów. Czy to się uda? Patrząc na nową ofertę proponowaną przez Virgin Mobile Polska mam spore wątpliwości.
Nic chyba tak nie kusi Polaków, ale pewnie nie tylko nas, jak możliwość otrzymania produktu czy usługi bezpłatnie, tzw. „gratis”. W ostatnim czasie Virgin Mobile Polska oferowała bardzo atrakcyjną promocję w ramach której każdy użytkownik mógł otrzymać pakiet 2013 SMS-ów do wszystkich sieci, który można wykorzystać do końca tego roku. Wydaje się, że tak atrakcyjny pakiet SMS-ów wart według nowego cennika 120 złotych był dobrą przynętą na klientów. Czym teraz Virgin Mobile Polska zamierza kusić potencjalnych klientów i zatrzymać przy sobie już obecnych?
Nowa oferta Virgin Mobile Polska, czy faktycznie kusi?
Operator postawił na, jak sam to określa, prostą taryfę opłat. Za minutę połączenia zapłacimy 19 groszy. Wysłanie SMS-a to 6 groszy, MMS-a 25 groszy. Transfer danych został wyceniony na 1 grosz za 5 kB. Promocje? Oczywiście, że są - 6 groszy za SMS-a to cena promocyjna obowiązująca do końca roku (regularna cena to 12 groszy). Teraz również za każde doładowanie od kwoty 10 złotych użytkownik otrzyma pakiet danych wynoszący 100 MB. Nadal obowiązuje promocja „50% ekstra podczas doładowania”, jednakże teraz promocja dotyczy tylko użytkowników zarejestrowanych w Klubie Virgin. To, co cieszy, to fakt, że środki pochodzące z puli „50% ekstra” będą przyznawane na główne konto, na którym mamy zgromadzone środki finansowe, a nie, jak to miało miejsce dotychczas, na konto promocyjne.
Zauważalnie brakuje w tej ofercie pakietu wiadomości SMS. Oczywiście osoby korzystające przed 8 maja z oferty Virgin Mobile Polska mają jeszcze pokaźny zasób promocyjnych wiadomości SMS, jednak co z potencjalnymi nowymi klientami? Możemy przepowiadać i wieszczyć koniec ery SMS w dobie smartfonów i komunikatorów, jednak wciąż większość osób w Polsce znacznie częściej korzysta z tradycyjnych wiadomości niż z komunikatorów w smartfonie.
Konkurencja dyktuje warunki
Oferta Virgin nie jest zła. Jednak w obliczu tego, co zaprezentowało nju mobile oraz Red Bull Mobile wypada ona trochę blado. Oczywiście Virgin Mobile Polska nie jest w stanie na dłuższą metę konkurować z podmiotami bezpośrednio związanymi z operatorami z tzw. „wielkiej czwórki”. Tym samym można się spodziewać, że gdy miłośnicy SMS-ów wykorzystają swój pakiet poszukają innej, atrakcyjniejszej dla siebie oferty. Wątpię zatem, by pod koniec roku Virgin Mobile Polska mogło pochwalić się znaczącym wzrostem liczby klientów, który zrekompensuje odpływ SMS-owych maniaków. Chyba, że w późniejszym czasie operator zaprezentuje promocje, pakiety skierowane do właśnie tych osób.
Tymczasem pozostaje nam czekać do 15 maja, kiedy Heyah przedstawi swoją ofertę będącą odpowiedzią na poczynania konkurencji. Oby było to „coś” co pozwoli znów zastanawiać się nad ofertą Heyah, tak jak to miało miejsce przed laty. Atrakcyjnych ofert nigdy zbyt wiele.