Kolejna świetna kampania reklamowa samochodów Peugeot w sieci
Lubię oglądać dobre reklamy i ciekawie przygotowane akcje marketingowe. Wśród branż, których kampanie są najbardziej interesujące, prym wiodą browary, koncerny samochodowe oraz marki związane z elektroniką użytkową. Z reklam samochodów pamiętam kilka całkiem udanych związanych z marką Peugeot. Dzisiaj natrafiłem na kolejne dzieło marketingowców pracujących na rzecz Francuzów. Jest na co popatrzeć.
Z reklam Peugeot pamiętam dobrze chyba tylko dwie kampanie. Jedna jest bardzo stara, a druga jeszcze starsza... Sto lat temu, gdy chodziłem do szkoły, bodajże było to liceum, Francuzi reklamowali swoje auta w Polsce bardzo chwytliwym spotem, którego hasło “jesteśmy w salonie Peugeot”. Motyw przewodni był taki, że bohaterzy filmików znikali bez śladu, a ich rodziny i współpracownicy znajdowali karteczki z informacją, że udali się oni do salonów na dni otwarte.
Ta kreatywna reklama przyjęła się dosyć dobrze. Pamiętam, że w liceum właśnie jedna z klas uciekła z lekcji zostawiając karteczkę z napisem “jesteśmy w salonie Peugeot” na biurku wykładowcy. Hasło reklamowe przyjęło się również w memach, dotyczących pracy polskich polityków.
Druga reklamą, którą dobrze wspominam, była ta, w której pewien Hindus zainspirował się wyglądem Peugeota 206 i postanowił przerobić swój stary samochód. Upodobnił zdezelowaną Syrenkę, czy też Warszawę do nowej dwieście szóstki, używając do tego kontrolowanych zderzeń ze ścianą oraz słoniowego zadka. Pomysł był zabawny, a muzyka wpadała w ucho.
Dzisiaj trafiłem na nową reklamę Peugeota. Dla odmiany nie jest to spot telewizyjny, ale bardzo ciekawa strona internetowa. Twórcy opowiadają historię, w której uczestniczymy, przewijając kolejne slajdy na ekranie. Co ciekawe, kolejne kadry nie są statyczne, ale dzięki sprytnej animacji i wykorzystaniu odpowiednich efektów dźwiękowych, potrafią zatrzymać ciekawego przebiegu wydarzeń widza przed ekranem komputera. Całość utrzymana jest w komiksowej konwencji.
Nie wiem, czy ta kampania zapadnie mi w pamięć tak jak spoty telewizyjne, jednak bez wątpienia zasługuje ona na uwagę i wyróżnienie. Jesteście ciekawi co Peugeot przygotował? Zapraszam na stronę graphicnovel-hybrid4.peugeot.com. Koniecznie podkręćcie głośniki!