TNS opowiada o Świętach Polaków i pokazuje przyszłość infografik
Infografiki to jedna z najfajniejszych i najnowocześniejszych form prezentowania określonych danych. Nic zatem dziwnego, że jeden z najbardziej szanowanych ośrodków badania opinii publicznej - TNS - wytycza w tej materii pewne trendy. Posłuchajmy o Świętach Polaków.
TNS przedstawił nasze plany, zamiary i oczekiwania względem najbliższych świąt. To typowa przedświąteczna statystyka, choć uwzględniająca internetowe trendy. Internet był zresztą jej motywem przewodnim, ponieważ ośrodkowi bardzo mocno zależało na tym, żeby przedstawić właśnie rozwój sieci w kontekście przygotowań do Bożego Narodzenia.
77% Polaków planuje umieszczać pod choinką prezenty. Rzeczy z pogranicza technologii będą jednak stanowiły jedynie około 10% udział w całym tym podarunkowym zamieszaniu (dominują perfumy i odzież). Dalej wyniki tych badań są nad wyraz imponujące. Przyznam uczciwie, że przyrost popularności internetu względem minionego roku zaskoczył nawet mnie.
7% będzie szukało prezentów na aukcjach internetowych, a aż 18% poszuka ich w sieciowych sklepach. To aż trzykrotny wzrost względem roku 2011. Czyżby Polacy aż tak drastycznie zmienili swoje przyzwyczajenia przez ostatnich kilkanaście miesięcy? Niewątpliwie jest to też wielki sukces porównywarek cenowych typu Skąpiec, Ceneo czy Nokaut. Nie jestem w stanie sprawdzić co dokładnie przez internetowe sklepy rozumie TNS, ale wygląda na to, że porównywarki drastycznie pokonały Allegro. Łącznie w sieci prezentów będzie szukać dokładnie 25% Polaków, co jest dobrym rezultatem jeśli weźmiemy pod uwagę, że w sumie w sieci korzysta ich mniej więcej połowa.
W dalszej części infografiki możemy się dowiedzieć ile mniej więcej średnio przeznaczamy na prezenty, no i czy choinka będzie sztuczna czy jednak prawdziwa. Dwudziestolatkowie w 71% daliby się pokroić za telefon komórkowy, 63% nie obraziłoby się na Mikołaja za dobry odtwarzacz MP3, a dalej: za tablet, sprzęt komputerowy, RTV czy aparat fotograficzny.
Całą infografikę można podziwiać pod adresem tnsxmas.pl i chyba nawet naprawdę warto, bo poniekąd ilustruje to przyszłość infografik. Zrobiona w nowoczesny, multimedialny sposób prezentuje się świetnie, a przy tym przekłada na realne korzyści - pozwala utrzymać informacje na stronie autora. W niektórych sytuacjach infografiki rozprzestrzeniają się po mediach społecznościowych zupełnie bez kontroli twórców, a nie każdy musi o takim marketingu wirusowym przecież marzyć.