CDP.pl - polska platforma cyfrowej dystrybucji gier już za moment!
CD Projekt już od miesiąca podgrzewał atmosferę wokół dzisiejszego wydarzenia. Na konferencji w warszawskiej restauracji Skwer zaprezentowano w końcu oczekiwany projekt CDP.pl. Już wiemy, że będzie to platforma cyfrowej dystrybucji gier, przeznaczona na polski rynek. Jej start zapowiedziano na dziś, godzinę 12:45.
CDP.pl budził emocje już od dłuższego czasu, chociaż nikt tak naprawdę nie wiedział, czego się spodziewać. Firma na stronie internetowej pozostawiła zaślepkę z prośbą o pozostawienie adresu email - bardzo często widujemy to na Zachodzie. W polskich mediach przewijały się hasła o “cyfrowej rewolucji”, a wiele blogów i portali, w tym także Spider’s Web, zaczęło bawić się w zgadywankę, czego dotyczyć będzie nowy projekt. Czas sprawdzić, czy nasze przewidywania się sprawdziły.
Z pomysłów, jakie w swojej analizie przestawił Kuba, wymienić można ujednolicenie marki, cyfrową dystrybucję gier oraz zupełnie nową stronę internetową wydawcy. Trafnym okazał się drugi punkt, sam zresztą przypuszczałem podobnie. Nowa platforma pozwoli na zakup gier poprzez stronę internetową i ich natychmiastowe ściągnięcie na dysk twardy klienta. Wszystkie tytuły będą oczywiście przypisane do konta użytkownika i wyświetlone w postaci wirtualnej półki z grami. Wedle twórców ma ona przypominać graczom, że są właścicielami tych gier, mimo że nie mogą sami postawić ich na swojej półce. Serwis na razie widziałem wyłącznie na ekranie projektora, ale szata graficzna utrzymana w jasnych barwach robi naprawdę dobre pierwsze wrażenie.
Radek Zaleski, czyli dyrektor ds. rozwoju CD Projekt, przedstawił kilka liczb związanych z uruchomieniem usługi. Jedną z najciekawszych była liczba gier, które pojawią się w chwili premiery. Spodziewać się możemy 30 tytułów, w czym oczywiście znajdują się dwie części Wiedźmina, ale w przygotowaniu jest kolejnych 250 pozycji. Sam Geralt został maskotką firmy, znalazł się nawet na podstronie jako jeden z twórców platformy.
Na konferencji wypowiadali się partnerzy CDP. Należy do nich PayU, który odpowiedzialny za błyskawiczne płatności. Pojawi się także Netia, która ma swój udział w projekcie od strony technicznej. Zaskoczeniem była obecność Roberta Gajdy z Microsoftu, ale efekty współpracy obu firm zobaczymy dopiero w dniu premiery Windowsa 8. Czyżby aplikacja Modern UI?
Prezentacja CDP.pl i stworzenie nowego i nowoczesnego kanału dystrybucji to ciekawy ruch, zwłaszcza w perspektywie współpracy CDP z portalem GOG.com (Good Old Games). Do tej pory to tamten cyfrowy sklep był promowany przez wydawnictwo, prowadzone nawet był akcje rozdawania darmowych cyfrowych kopii Wiedźminów klientom, którzy nabyli grę z innego źródła.
Czy serwis CDP.pl się przyjmie? Osobiście życzę mu sukcesu, bo takiego rozwiązania w Polsce naprawdę brakowało.