Polskie sklepy internetowe są daleko w tyle, większość nie ma nawet mobilnych wersji stron...
Polskie sklepy internetowe niestety najczęściej stoją daleko w tyle. Giganci, tacy jak np. Amazon czy BestBuy już dawno wiedzą, że strony mobilne to klucz do sukcesu i utrzymania popularności - w Stanach Zjednoczonych podczas świąt czy specjalnych okazji ruch stricte zakupowy online stanowi już nawet 30% całego ruchu zakupowego w sieci. Tymczasem w Polsce większość sklepów ma strony tylko dekstopowe, które wręcz odstraszają od zakupów. Dlatego bardzo miło rozczarowałam się wchodząc ostatnio ze smartfona na stronę Euro RTV AGD - wersja mobilna beta może nie jest jeszcze idealna, ale umożliwa wygodne i przyjemne zakupy z poziomu telefonu właśnie.
To tym milsze zaskoczenie, że od dawna wchodzę od czasu do czasu na strony największych sklepów, m.in. empiku i należącego do niego Merlina, na strony największych elektromarketów itp., najczęściej po to, by porównać ceny poszczególnych produktów w różnych miejscach. Niestety największe, wydawałoby się nowoczesne, bo często skupione wokół techniki sklepy nie posiadają czegoś takiego jak strona mobilna. Przeglądanie, wyszukiwanie produktów, a co dopiero ich zakup i zamówienie (tam, gdzie się da) z poziomu telefonu jest bolesne, wręcz graniczy z cudem.
Szczerze mówiąc nie wiem, kiedy Euro RTV AGD uruchomił wersję beta strony mobilnej, ale sklepowi należą się za to gratulacje. Strona ma kilka błędów, a na przykład zaznaczanie checkboksów można byłoby rozwiązać lepiej, ale i tak jest bardzo wygodnie. Wyszukiwanie produktów, poruszanie się po sklepie a w końcu nawet założenie konta z przeglądarki na telefonie i złożenie zamówienia jest proste i wygodne. Tak to powinno wyglądać od dawna.
Trzeba pochwalić Euro, bo może dzięki temu i zwracaniu na takie rzeczy uwagi inne sklepy wezmą się za poważnie za swoje strony. Jak na razie dla użytkowników smartfonów są one niemal niemożliwe do używania, i to niestety wciąż powszechny trend w sieci. Ci, którzy już teraz pomyślą o przyszłości mają szansę umocnić swoją pozycję rynkową. Bo że smartfony to przyszłość nie trzeba już nikogo przekonywać.
A tak w większości na smartfonie wyglądają strony polskich sklepów: