Ruszyła „Strefa marek Allegro”, czyli wirtualna galeria handlowa
W ramach Grupy Allegro swoją działalność rozpoczęła wirtualna galeria handlowa, jak o tym projekcie mówią jej twórcy. Oznacza to ścisłą współpracę z przedstawicielami danych firm, dzięki czemu będziemy mieli pewność, iż kupujemy produkty oryginalne, ale i też prawdopodobnie droższe, niż te, które można znaleźć w serwisie aukcyjnym Allegro.
Powstanie takiego projektu nie jest zaskoczeniem. Pierwszym zwiastunem ścisłej współpracy z producentami oraz dystrybutorami produktów, była premiera nowego produktu przygotowana wraz z partnerami. Na początku maja w serwisie aukcyjnym swoją premierę miał laptop Asusa, który przez pierwsze 2 tygodnie można było nabyć tylko za pośrednictwem serwisu Allegro. Cała akcja została przygotowana wraz z Asusem oraz Intelem. Jak się okazało, serwis aukcyjny postanowił pójść o krok dalej i w ramach stałej współpracy z producentami uruchomić tytułowy serwis.
Na chwilę obecną znajdziemy w nim jedynie 12 firm, które oferują w nim swoje produkty. Znajdziemy tam zarówno firmy z branży odzieżowe,j takie jak Converse, Crocs czy Vans oraz firmy z branż kojarzonych ze sprzętem elektronicznym m.in. Asus, Philips oraz Lenovo.
Jakie są zalety nowego projektu? Główna to dostęp do produktów przez całą dobą, co nie jest obecnie niczym nadzwyczajnym oraz gwarancja, że kupujemy oryginalny produkt. Zgodnie ze słowami przedstawicieli portalu, większość zapytań osób korzystających z Allegro dotyczy konkretnych marek produktów, a nie konkretnych rzeczy.
Serwis miał dopiero co swoją premierę, jednak już dziś jego twórcy zapewniają szereg nowych udogodnień oraz atrakcyjne promocje.
Przykładamy ogromną wagę do rozwoju naszej platformy. Już dziś przygotowujemy dla naszych użytkowników wiele nowych, interesujących funkcjonalności. Dostrzegamy również ogromny potencjał w mobilności, dlatego tworzymy aplikacje mobilne i stronę lekką. Już wkrótce dostęp do naszej platformy będzie możliwy za pośrednictwem większości telefonów komórkowych i tabletów. Dla naszych klientów przygotowujemy też szereg akcji promocyjnych, takich jak np. nocne bądź weekendowe wyprzedaże – mówi Ewelina Siedlecka, menadżer Współpracy Korporacyjnej.
Zgodnie z tymi słowami pozostaje czekać na takie promocje, które zachęcą do korzystania ze „Strefy marek Allegro”. Co zyskują właściciele lub przedstawiciele marek, decydujący się na tę platformę sprzedażową? Według Grupy Allegro przede wszystkim możliwość tworzenia pierwszego internetowego centrum zakupowego, oferującego doskonałą prezentację oferty m.in. zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, materiały wideo oraz fotografie 360°. Nowy serwis jest w pełni zintegrowany z serwisem Allegro, zatem użytkownicy mogą korzystać ze swoich kont oraz funkcji znanych z serwisu aukcyjnego.
Cały serwis oraz to, co ma zaoferować kupującym nie wydaje się w mojej ocenie czymś bardzo atrakcyjnym, a nawet czymś interesującym. Jeśli nie pojawią się tam atrakcyjne promocje oraz znacznie większa liczba marek chcących sprzedawać za pośrednictwem tego serwisu, to nie wróżę mu zbytniej popularności. Idealne miejsce dla osób, którym zależy na pewności, że kupują oryginalny produkt i niestety nic więcej. Niby wszystko tam jest na swoim miejscu, ale brakuje „tego czegoś”, czym miałby ten projekt zainteresować szeroką grupę internautów.