Skandal i kompromitacja organizatora konkursu Złote Anteny
Sprawa jest bardzo nieprzyjemna i przy okazji bardzo delikatna, szczególnie dla naszego serwisu, bo dotyczy firmy Nokia, czyli partnera Spider's Web. Kilka dni temu ogłosiliśmy, że Nokia Lumia 800 została wybrana "Telefonem roku" w konkursie Złote Anteny magazynu "Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów". Poinformowaliśmy, bo taką otrzymaliśmy informację prasową od agencji PR współpracującej z firmą Nokia, która powoływała się na oficjalne oświadczenie organizatorów konkursu. Tymczasem w piątek okazało się, że była to - uwaga uwaga - pomyłka! Pomylili się organizatorzy konkursu wprowadzając w błąd zarówno firmę Nokia, jak i firmę Samsung.
Organizator konkursu Złotych Anten Świata Telekomunikacji - firma MM Conferences S.A. -oświadcza, że w wyniku niezamierzonego nieporozumienia poinformował firmę Nokia Poland o przyznaniu nagrody głównej Złota Antena Świata Telekomunikacji w kategorii Telefon Roku 2011 smartfonowi Nokia Lumia 800 oraz zaakceptował treść oświadczenia prasowego firmy, tymczasem w rzeczywistości tytuł ten uzyskał smartfon Samsung Galaxy SII. Nokia Lumia 800 otrzymała wyróżnienie w tej kategorii. - czytamy w oświadczeniu MM Conferences S.A.
Wiele mediów podjęło już kwestię sprostowania informując - w większości bez większego zaangażowania emocjonalnego - o tym, że tak naprawdę wygrał Samsung Galaxy SII, a Nokia Lumia 800 zdobyła wyróżnienie. Większość przechodzi wokół tej sprawy dość obojętnie, a tak naprawdę - nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu - jest to wielki skandal! Skandal i kompromitacja organizatora konkursu, firmy MM Conferences S.A. Trzeba to komunikować głośno i wyraźnie!
Szczerze mówiąc, na miejscu obu firm: Nokia i Samsung wycofałbym produkty z przyszłych edycji konkursu. Co tu dużo mówić, zarówno samo wydawnictwo "Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów" nie należy do czołówki medialnej, nawet na wewnętrznym rynku magazynów opisujących branżę telekomunikacyjną, a konkurs "Złote Anteny" - mimo że prowadzony od czterech lat - też nie jest najbardziej rozpoznawalnym konkursem branżowym. Tym bardziej więc splendor z otrzymania wyróżnienia nie jest więc jakiś przesadnie wyjątkowy, a w tym przypadku, ze względu na kompromitującą 'pomyłkę' organizatorów wręcz niebezpieczny dla wizerunku przede wszystkim marki Nokia.
Konkursy branżowe to jedna z form promocji danego medium prasowego. Dzięki nagłośnieniu konkursu, jak również informacjom prasowym zwycięzców, przekazy na temat nazwy niszowego zazwyczaj medium przedostają się do medialnego mainstreamu. Tym bardziej więc należy zaapelować o bojkot wydawnictwa "Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów" firmy MM Conferences S.A.. Skoro nie potrafią zorganizować konkursu, to niech go w ogóle nie robią, bo zamiast pozytywnie wpływać na wizerunek nagrodzonych marek i produktów, działają na ich szkodę.
Dodam jeszcze, że sam pracowałem w branży FMCG ponad 6 lat i miałem z podobnymi konkursami do czynienia na bieżąco. W zasadzie każde z wydawnictw prasowych organizowało własne konkursy, w których oceniano nowości rynkowe z różnych kategorii. Poziom organizacji a także merytoryczne uwarunkowania tych konkursów bywały różne, ale nigdy przenigdy nie doszło do tak gorszącej pomyłki.