Tech

Skandal i kompromitacja organizatora konkursu Złote Anteny

Sprawa jest bardzo nieprzyjemna i przy okazji bardzo delikatna, szczególnie dla naszego serwisu, bo dotyczy firmy Nokia, czyli partnera Spider’s Web. Kilka dni temu ogłosiliśmy, że Nokia Lumia 800 została wybrana „Telefonem roku” w konkursie Złote Anteny magazynu „Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów”. Poinformowaliśmy, bo taką otrzymaliśmy informację prasową od agencji PR współpracującej z firmą Nokia, która powoływała się na oficjalne oświadczenie organizatorów konkursu. Tymczasem w piątek okazało się, że była to – uwaga uwaga – pomyłka! Pomylili się organizatorzy konkursu wprowadzając w błąd zarówno firmę Nokia, jak i firmę Samsung.

Organizator konkursu Złotych Anten Świata Telekomunikacji – firma MM Conferences S.A. -oświadcza, że w wyniku niezamierzonego nieporozumienia poinformował firmę Nokia Poland o przyznaniu nagrody głównej Złota Antena Świata Telekomunikacji w kategorii Telefon Roku 2011 smartfonowi Nokia Lumia 800 oraz zaakceptował treść oświadczenia prasowego firmy, tymczasem w rzeczywistości tytuł ten uzyskał smartfon Samsung Galaxy SII. Nokia Lumia 800 otrzymała wyróżnienie w tej kategorii. – czytamy w oświadczeniu MM Conferences S.A.

Wiele mediów podjęło już kwestię sprostowania informując – w większości bez większego zaangażowania emocjonalnego – o tym, że tak naprawdę wygrał Samsung Galaxy SII, a Nokia Lumia 800 zdobyła wyróżnienie. Większość przechodzi wokół tej sprawy dość obojętnie, a tak naprawdę – nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu – jest to wielki skandal! Skandal i kompromitacja organizatora konkursu, firmy MM Conferences S.A. Trzeba to komunikować głośno i wyraźnie!

Szczerze mówiąc, na miejscu obu firm: Nokia i Samsung wycofałbym produkty z przyszłych edycji konkursu. Co tu dużo mówić, zarówno samo wydawnictwo „Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów” nie należy do czołówki medialnej, nawet na wewnętrznym rynku magazynów opisujących branżę telekomunikacyjną, a konkurs „Złote Anteny” – mimo że prowadzony od czterech lat – też nie jest najbardziej rozpoznawalnym konkursem branżowym. Tym bardziej więc splendor z otrzymania wyróżnienia nie jest więc jakiś przesadnie wyjątkowy, a w tym przypadku, ze względu na kompromitującą ‚pomyłkę’ organizatorów wręcz niebezpieczny dla wizerunku przede wszystkim marki Nokia.

Konkursy branżowe to jedna z form promocji danego medium prasowego. Dzięki nagłośnieniu konkursu, jak również informacjom prasowym zwycięzców, przekazy na temat nazwy niszowego zazwyczaj medium przedostają się do medialnego mainstreamu. Tym bardziej więc należy zaapelować o bojkot wydawnictwa „Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów” firmy MM Conferences S.A.. Skoro nie potrafią zorganizować konkursu, to niech go w ogóle nie robią, bo zamiast pozytywnie wpływać na wizerunek nagrodzonych marek i produktów, działają na ich szkodę.

Dodam jeszcze, że sam pracowałem w branży FMCG ponad 6 lat i miałem z podobnymi konkursami do czynienia na bieżąco. W zasadzie każde z wydawnictw prasowych organizowało własne konkursy, w których oceniano nowości rynkowe z różnych kategorii. Poziom organizacji a także merytoryczne uwarunkowania tych konkursów bywały różne, ale nigdy przenigdy nie doszło do tak gorszącej pomyłki.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst