REKLAMA

Jak bezboleśnie dopasować się do Timeline (w 5 prostych krokach)

30.03.2012 15.10
Jak bezboleśnie dopasować się do Timeline (w 5 prostych krokach)
REKLAMA
REKLAMA

Zapraszamy do przeczytania pełnego dobrych rad gościnnego wpisu Artura Małka, blogera NaFejsie.pl.

Nie masz? Nie chcesz? Będziesz mieć! Od poniedziałku Timeline pojawi się na wszystkich fanpage’ach na Facebooku. Poniżej znajdziesz zestaw 5 prostych kroków, jak przygotować się do nowego wyglądu i funkcji stron.

Na Timeline można było się przesiąść już ok. miesiąc temu (8 milionów firm przełączyło się w pierwszym tygodniu). Oczywiście Ci, którzy wykorzystali okres karencji mogą spać spokojnie. A reszta?

Większość fanpage’y będzie wyglądało w poniedziałek jak sklep bez witryny – nie będą miały przygotowanego zdjęcia profilowego. Dlatego zaczynamy od pierwszego kroku:

Po 1. stwórz sobie cover foto. Ten duży obrazek to wizytówka twojego fanpage’a, więc postaraj się by była wyrazista i oryginalna. To tak jak z książką – część osób zajrzy do środka zachęcona ciekawą okładką (z ang. właśnie cover). Co na niej nie może być? Regulamin Facebooka zabrania umieszczania tam: informacji o obniżkach i ofertach cenowych firmy; zwrotów Call To Action jak strzałki zachęcające do polubienia strony; danych kontaktowych (np. nr. tel.); a także zachęt do dzielenia się treściami (”powiedz o nas znajomym”). Wszystko po to, by marki nie zrobiły z okładki banera. Od tego Facebook ma reklamy ; )

Niektóre strony zmieniają cover co jakiś czas i traktują go jak tablice ogłoszeniową dla swoich akcji. Np. internetowy sklep Vobis obecnie informuje o tygodniu darmowej wysyłki, a Polska Akcja Humanitarna zbierała środki na zbudowanie studni w Sudanie.

Ważne też, by grafika była dobrej rozdzielczości i nie strzelała po oczach pikselami. Dlatego cover (i to istotne) powinien mieć: 851×315 px. Co prawda uda się też wrzucić inny rozmiar, ale wtedy efekt może być różny.

Po 2. Posadź kogoś do odbierania maili. Jeżeli masz spory fanpage (ponad kilka tysięcy fanów) i prowadzisz go dla nielubianej marki (Provident) to niewykluczone, że zaleje Cię fala wiadomości wysyłanych przez fanów. Nowy Timeline pozwala bowiem na wysyłanie maili stronom. Twoi fani na pewno skorzystają z tej możliwości, gdy będziesz prowadził konkurs.

Po 3. Naucz się przypinać najważniejsze posty na szczycie strony. Chcesz by jakaś treść była lepiej widoczne dla twoich fanów (np. konkurs) niż ostatni post ze zdjęciem za porannego śniadania w biurze? Przypinaj ją na górze. Ważne: posty można przypinać na maksymalnie 7 dni.

Po 4. Sprawdź aplikacje. Timeline to dobry moment na remanent w aplikacjach. Może kilka zapodziało się tam i czas już powiedzieć im pa pa? Może chcesz zmienić ich kolejność – pamiętaj, że użytkownikowi wyświetlą się tylko cztery z nich. Może warto dodać kolejne (w Timeline max. 12), albo zmienić ich grafikę (tak, teraz już można!)

Po 5. Stwórz historię swojej firmy. Nie jest to obligatoryjne, ale może jest to fajny sposób, żeby twoi klienci poznali twoje korzenie? A Timeline i milestones nadają się do tego świetnie. Dla przykładu polecam przejrzeć fanpage Redbull.

To tyle z ważniejszych funkcji. Do (oby nie czarnego) poniedziałku!

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA