Faceboom w "Newsweeku", czyli o boomie na Facebooka
Po raz kolejny jako współautor tekstu figuruję w tygodniku "Newsweek Polska" - tym razem w wydaniu nr 07/12, który na rynku od dzisiaj do końca tygodnia, wspólnie z Miłoszem Węglewskim piszę o Facebooku i jego rychłym debiucie na giełdzie. Próbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy IPO Facebooka może być początkiem nowej ery biznesu internetowego, czy raczej rozwieje w pył mit nieograniczonych szans zarabiania w sieci.
Tekst opublikuję na Spider's Web w najbliższą niedzielę, tj. 19 lutego 2012 r. Zainteresowanych przeczytaniem tekstu wcześniej odsyłam do kiosków lub do e-wydania, bądź też do aplikacji na iPady i Samsunga Galaxy Taba. Jako reklamę zamieszczam pierwszy akapit tekstu. Oto on:
Tempo globalnej ekspansji Facebooka bije po oczach. Liczba zarejestrowanych użytkowników największego na świecie serwisu społecznościowego na dniach sięgnie 900 milionów, rosnąc w ciągu roku o ponad jedną trzecią. W Polsce prawie o połowę, do 8 milionów. Kultowy przycisk w serwisie, oznaczający aprobatę i rekomendację – Like, Me gusta, J'aime, Getallt mir, Mi piace czy Lubię to – klikany jest codziennie prawie trzy miliardy razy. To sprawia, że i dla biznesu obecność na fejsie staje się obowiązkowa. W krajach rozwiniętych, także nad Wisłą, konta w serwisie i swoje fanpage ma już prawie trzy czwarte dużych firm, chcących wykorzystać ten kanał promocji marki i oferty wśród milionów bywalców serwisu. Każdy z nich spędza tu średnio prawie kwadrans dziennie, ale co czwarty nawet po kilka godzin.