REKLAMA

TVN Player kanibalizuje Onet, a ipla zawodzi

TVN Player w przeglądarce wystartował w sierpniu, a kilka tygodni temu został wprowadzony na inne platformy. Już dane zaprezentowane podczas listopadowej konferencji były bardzo optymistyczne jeśli chodzi o liczbę użytkowników usługi. Teraz dostaliśmy potwierdzenie sukcesu platformy dzięki wynikom z październikowego Megapanelu. Co najciekawsze, TVN Player zdaje się kanibalizować inne usługi oferowane przez Grupę TVN. 

TVN Player kanibalizuje Onet, a ipla zawodzi
REKLAMA

Podczas konferencji odbywającej się dokładnie miesiąc temu szef projektu Tomasz Plata, informował o wynikach Megapanelu z września, kiedy aktywnych użytkowników było 775 tysięcy. Generowali oni 28 milion odsłon oraz średnio przebywali w serwisie 7 godzin i 51 minut. To był pierwszy pełny miesiąc funkcjonowania usługi.

REKLAMA

Dane z Megapanelu przychodzą oczywiście ze znacznym opóźnieniem i dopiero wczoraj Wirtualne Media opublikowały interesujące nas informacje dotyczące wyników TVN Playera z października. Okazuje się, że w drugim miesiącu pełnej działalności serwis posiadał już ponad milion użytkowników, którzy wygenerowali 44 miliony odsłon serwisu. Wyśrubowany został również średni czas przebywania użytkownika w serwisie do 9 godzin i 50 minut.

Jednak to dopiero statystyki z grudnia, które ujrzymy zapewne pod koniec pierwszego kwartału 2012 roku, pokażą jak dużo użytkowników korzysta z wersji mobilnych i telewizyjnych serwisu. Nie da się ukryć, że to właśnie na urządzeniach mobilnych drzemie prawdziwy potencjał usług video na życzenie.

TVN Player w szybkim czasie przejął uwagę użytkowników od serwisu vod onet.pl, gdzie przed wakacjami dostępne były najnowsze programy z ramówki stacji TVN. W październiku 2010 r. z serwisu vod.onet.pl korzystało 2,6 miliona użytkowników generujących 43 miliony odsłon, przebywając w serwisie średnio przez 2 godziny i 37 minut; w roku 2011 było to już tylko 2,27 milionów użytkowników, liczba wygenerowanych odsłon spadła do 17,7 miliona, a średni czas przebywania w serwisie skrócił się do 14 minut.

Trudno się jednak dziwić - w końcu seriale i pozostałe produkcje TVN były tą najgorętszą wartością oferty vod Onetu. Z drugiej strony, jeśli spojrzymy na aktualne wyniki TVN Playera w porównaniu do wyników serwisu vod.onet.pl sprzed roku, to widać, że decyzja o stworzeniu własnej, niezależnej platformy była jak najbardziej słuszna - na razie jest to wprawdzie ponad 50% mniej użytkowników, ale już dziś generują oni więcej odsłon i spędzają w serwisie znacznie więcej czasu. Można by rzec strzał w dziesiątkę, który powinien procentować w niedalekiej przyszłości.

Pytania, które jednak nadal się nasuwają odnośnie TVN Playera, to kiedy i jak zostanie rozwiązany dostęp do serwisu dla Polaków mieszkających poza granicami Polski oraz jakie zmiany przejdzie serwis, gdy ostatecznie dojdzie do fuzji platformy n z Cyfrą+. W końcu Cyfra+ już posiada serwis streamingu w sieci i warto byłoby połączyć obie usługi.

Chciałoby się porównać wyniki konkurencyjnych produktów – ipli i TVN Playera. Nie da się jednak łatwo tego zrobić. Przede wszystkim ipla na komputerach stacjonarnych dostępna jest jedynie za pośrednictwem aplikacji a nie strony internetowej. Serwis ruszył w zupełnie innym momencie. Dziś posiada bardzo zróżnicowaną ofertę, zarówno darmową, jak i płatną i niezbyt łaskawie chwali się swoimi osiągnięciami. ipla ruszyła w połowie 2008 roku i pierwszy milion użytkowników zdobyła w listopadzie 2009 roku. Wtedy też średni czas spędzany przez użytkownika w aplikacji w ciągu miesiąca wynosił około 3 godzin, a liczba instalacji wynosiła ponad 2 miliony.

REKLAMA

Na stronie dotyczącej reklamy w aplikacjach ipla z łatwością odnajdziemy statystyki serwisu informujące o ponad 2,5 miliona użytkowników, średnim czasie użytkownika w serwisu w ciągu dnia wynoszącym jedną godzinę oraz liczbą zainstalowanych aplikacji w liczbie ponad 6 milionów. Wszystkie te dane dotyczą jednak stycznia 2011.

Gdy zajrzymy do październikowego Megapanelu, to dowiemy się, że aplikacja ipla była aktywna już tylko u niecałych 1,5 miliona użytkowników. Oczywiście tu znów nie mamy dostępu do danych o użytkowaniu wersji mobilnych, jak również czasie spędzonym w aplikacji przez użytkowników. Jednak milion użytkowników TVN Playera po miesiącu w porównaniu do niecałych 1,5 miliona użytkowników ipla po kilku latach działalności daje do myślenia.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA