Tech

Jedna aplikacja, która odmieni rynek tabletów

Świat biznesu miał zaadaptować i stosować tablet HP Slate z Windowsem 7 – urządzenie w reklamach adresowane było do różnych biznesowych branż, nawet już w erze iPada.  Jednak już w samym spocie widać było, że urządzenie wykazywało się słabą płynnością, a właściwie jej brakiem.

Od tego czasu HP zdążył przejść na Web OS, następnie porzucić go i zostawić samemu sobie. Tymczasem Microsoft zapowiadział Windows 8 mający być tym, czego pragną użytkownicy tabletów, tym czego potrzebuje biznes. Dziś jednak wszystko się zmienia, ale tylko pozornie – tak naprawdę wszystko zostaje tak jak jest.

The Daily, dziennik Ruperta Murdocha wydawany jedynie na iPadzie, poinformował o pojawieniu się w niedalekiej przyszłości aplikacji Microsoft Office dla iPada. Aplikacja wykorzystywać będzie chmurę i ma kosztować 10 dolarów, czyli tyle co każdy element pakietu iWork (Pages, Numbers, Keynote).

iWork nie jest i nigdy nie był jednak żadnym rywalem dla Office, mimo że oferuje bardzo dobre rozwiązania. Jego znaczenie dla biznesu jest niewielkie w porównaniu z popularnością, wszechobecnością i funkcjonalnością pełnego pakietu Office. Oczywiście dziś nie wiemy jak bardzo ograniczona będzie wersja dla iPada, jeśli jednak Exel i Word będą poprawnie wyświetlane, łatwo będzie się poruszać po dokumentach i je edytować to sukces jest gwarantowany. Być może w interfejsie pojawi się wstążka?

Nie wiadomo skąd ta nagła informacja o projekcie Microsoftu, ponieważ w tym momencie wydaje się być  mocnym strzałem w stopę i jasnym sygnałem dla konsumentów: „czekajcie na Windows 8, nie kupujcie Androida, bo to iPad jest królem tabletów i to na nim za chwilę ujrzycie najważniejszy pakiet biurowy.

Użytkownicy rozwiązań Microsoftu i Apple zawsze spoglądali na siebie trochę wrogo, jednak śmiało można powiedzieć, że żadna z tych firm nie dotrwałaby do dzisiaj bez udziału tej drugiej. Teraz, w  czasach „złego Google”, Apple i Microsoft grają w jednej drużynie. Microsoft przestał być zły, stał się partnerem.

Partnerstwo to zaczeło się w 1997, kiedy Steve Jobs powrócił do Apple i podczas swojego keynote rozmawiał z Billem Gatsem. Ta scena na zawsze przeszła do historii IT. Podczas Macworld 1998 zaprezentowany został nowy pakiet Microsoft Office 98 wraz z przeglądarką Internet Explorer – to wydanie było przełomowe.

Jak wielkie znaczenie dla rozwoju tabletów może mieć pakiet Office dla iOS? Prawdopodobnie olbrzymie. Jeśli faktycznie Office  za 10$ pojawi się na długo przed nieznanymi tabletami z Windows 8 może na kilka najbliższych lat zagwarantować dalsze panowanie iPada na rynku tabletów.

Przewagą iOS nad pozostałymi platformami nadal są aplikacje, a ta jedna może być bardzo ważnym impulsem do zakupu iPada przez biznes. To już nie tylko konsola do gier, „cool gadżet” i urządzenie do konsumpcji mediów – to także narzędzie do pracy.

Oczywiście wiele osób korzysta z rozwiązań iPada w pracy już dziś, jednak oficjalny Office to wciąż bardzo ważny produkt. Wystarczy spojrzeć jak wielką popularnością cieszy się Office for Mac, a nawet wersja dla systemu Windows. To dziś obok Kinecta jeden z najlepszych produktów Microsoftu. Za 10 $ kupuje bez zastanowienia i czekam na to z niecierpliwością.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst