Evernote Clearly dla Chrome - konkurencja dla Readbility?
Evernote wypuściło właśnie rozszerzenie o nazwie Clearly do przeglądarki Chrome. Dzięki niemu możemy pozbyć się reklam ze stron i czytać "wyciągnięty" tekst w bardziej komfortowy sposób. Dotychczasowe, chyba najpopularniejsze rozszerzenie służące do tego samego, czyli Readability, doczekało się w końcu poważnego konkurenta. Evernote to w końcu popularna, międzyplatformowa usługa notatek i archiwizowania treści w chmurze. Z Clearly staje się pełniejsza, choć rozszerzenie nie jest pozbawione wad.
Rozszerzenie pozwala na konwersję tekstu do trzech motywów, z czego dwa niepoprawnie obsługują polskie znaki. Z jego poziomu można też "wyciąć" treść, która automatycznie zapisze się w Evernote. Readability posiada więcej opcji dostosowania kolorystyki i wyglądu tekstu, Clearly też nie radzi sobie czasem z niektórymi reklamami.
Ciekawe, że tym ruchem Evernote wprowadza półśrodek w konkurencji w zapisywaniu tekstu do przeczytania później. Nie jest to tak dobrze rozwiązane jak w Readability, ale dla osób na co dzień korzystających z Evernote to dobre, oficjalne rozwiązanie.
Clearly ma niedługo być dostępne również dla innych przeglądarek.