Cyfra+ już w sieci - słuszna droga do wielu ekranów
Wczoraj w cieniu wprowadzenia nowych serwisów VOD do telewizji n została uruchomiona długo zapowiadana usługa online Cyfry+. To kolejny ważny znak pokazujący jak zmienia się dziś sposób konsumpcji telewizji. Dla wielu z nas telewizja przestała być głównym medium. To internet coraz częściej króluje w naszych domach; to w nim coraz częściej poszukujemy rozrywki. Nawet gdy już siadamy przed telewizorem to z tabletem, smartfonem w dłoniach lub laptopem na kolanach.
Rynek telewizyjny stara się dostosować do tej systuacji, przede wszystkim zmieniając swoją ofertę dostępną z poziomu telewizora. Wszyscy główni gracze na rynku oferują usługi VOD i posiadają w swojej ofercie dekodery z twardym dyskiem by móc odtwarzać to co wcześniej sobie zaprogramowaliśmy. Na dekoderach i telewizorach dostępne są również inne funkcje rozrywkowe, takie jak gry czy serwisy informacyjno/rozrywkowe.
Coraz większa liczba dostawców dochodzi jednak do wniosku, że skoro klient nie przychodzi do telewizora, to trzeba przyjść do niego - dlatego umożliwiają oglądanie swoich kanałów także na pozostałych ekranach - komputerach, smartfonach czy tabletach. Już od dłuższego czasu swoją ofertę w ten sposób udostępnia Cyfrowy Polsat, trudno pominąć też bardzo nasiloną kampanię reklamową Telewizji Osobistej Netii. Teraz do tego grona dołączyła Cyfra+.
W ofercie Cyfra+ Online dla abonentów dostępne są transmisje na żywo kanałów własnych Canal+ Cyfrowy, czyli Planete+HD, Kuchnia+HD, Domo+HD,MiniMini+HD oraz TeleToon+HD. Dodatkowo na żywo będą transmitowane transmisje sportowe, w tym wszystkie mecze T-Mobile Ekstraklasa i innych światowych lig piłkarskich.
Poza tym abonenci dostają dostęp do wybranych programów z oferty Cyfry+ na żądanie za darmo, a najnowsze hity filmowe dostępne są za 9 PLN. Dodatkowo płatne będą również serwisy HBO GO oraz muzyka na żądanie MOOD, każdy z nich po 10 złotych.
Po raz kolejny niestety abonenci związani są z przeglądarką internetową. Dziś jeszcze tablety nad Wisłą nie są wielce popularne, ale transmisja meczu ekstraklasy na tablecie czy smartfonie byłaby wręcz wskazana. Także cena za muzyczne VOD jest dość spora - usługa zawiera tylko 1000 utworów w miesiącu. To mało porównując chociażby z ilością teledysków dostępnych za darmo w serwisie Onet (33 tysiące).
Trend zmieniający oblicze telewizji jest jednak nieodwracalny. Dobrze, że platformy tworzą własne rozwiązania teraz, zanim klienci decydują o pożegnaniu się z starym telewizorem na rzecz tylko sieci. To szansa na zmianę tej decyzji i stworzenie telewizji nowej generacji dostępnej na wszystkich ekranach.