REKLAMA

T-Mobile wychodzi na boisko

z9986953Z,Logo-T-Mobile-Ekstraklasy
T-Mobile wychodzi na boisko
REKLAMA

Od czerwca 2008 roku w polskiej piłkarskiej ekstraklasie panowało tytularne bezkrólewie. Po wielu plotkach i spekulacjach dziś już oficjalnie wiadomo, że od najbliższego sezonu najwyższa klasa rozrywkowa w Polsce będzie nosić nazwę T-Mobile Ekstraklasa.

REKLAMA

Co ciekawe, podobną inwestycję sponsorską poczynił w Polsce Orange na początku swojej obecności w naszym kraju. W 2004 roku odbył się pierwszy przetarg na tytularnego sponsora piłkarskiej ekstraklasy. Wtedy oferta PTK Centertel (operatora sieci Idea, później Orange) była o 17% wyższa niż Polskiej Telefonii Cyfrowej (Era, dziś T-Mobile). Przez rundę wiosenną sezonu 2004/2005 ówczesna pierwsza liga piłki nożnej nosiła nazwę Idea Ekstraklasa, od września 2005 rozgrywki nazywały się już Orange Ekstraklasa aż do końca sezonu 2007/2008. W następnych latach zarządcy ekstraklasy nie potrafili dogadać się z żadnym ze sponsorów.

Tym razem na promocji piłkarskiej ekstraklasy chce zaistnieć T-Mobile. Dzięki dwuletniemu kontraktowi elementy graficzne T-Mobile będą obecne w logo Ekstraklasy. Ponadto reklamy sponsora tytularnego pojawią się zarówno na strojach wszystkich piłkarzy, bandach otaczających stadiony, jak i innych elementach infrastruktury.

Szczegóły finansowe nie są jak na razie znane. W maju bieżącego roku mówiło się, że T-Mobile ma co roku przekazywać 20 milionów złotych polskiej ekstraklasie. Poprzedni sponsor tytularny Orange przekazywał jedynie około 8 milionów złotych. T-Mobile obiecuje promocję polskiej ekstraklasy także przy wykorzystaniu nowych technologii. Trzymamy za słowo i liczymy, że dzięki takiemu sponsorowi zyskamy aplikacje mobilne związane z ekstraklasą i rozwiązania promocyjne chociaż w ułamku wzorujące się na amerykańskich rozgrywkach NBA.

z9986898N,Logo-T-Mobile-Ekstraklasy

Zaangażowanie T-Mobile w sponsoring ekstraklasy to także bardzo ważny sygnał dla Cyfry+. Mimo niedawnego pozyskania przez nią praw do pokazywania piłkarskich rozgrywek w najbliższych latach, umowa zakłada możliwość wycofania się z kontraktu na rzecz powstania własnego kanału Ekstraklasa TV. Ze sponsorem tytularnym wydaje się to być realne rozwiązanie, zwłaszcza że właściciele T-Mobile przy wprowadzeniu marki do Polski wyrażali zainteresowanie inwestowaniem w polski rynek płatnej telewizji.

REKLAMA

Kto sponsoruje największe ligi w Europie? Angielską Premiership - brytyjski holding finansowy Barclays Bank, sponsorujący najwyższą klasę rozgrywkową w Anglii od sezonu 2001/2002. Wcześniej od 1993/1994 sponsorem Premier League byli właściciele piwa Carling. Barclays za swój najnowszy kontrakt musiał zapłacić ponad 82 miliony funtów. Jednak Premiership to zdecydowanie bardziej rozpoznawalny, a przede wszystkim ekskluzywny produkt. Drugą klasę rozrywkową w Angli sponsorowały takie firmy jak Canon, Coca-Cola czy npower. Włoską Serie A sponsoruje, podobnie jak w Polsce, spółka telekomunikacyjna - Telecom Italia Mobile (TIM). T-Mobile również sponsoruje ligę austriacką. Orange sponsoruje francuską Ligue 1, a bank BBVA hiszpańską La Liga. Tytularnego sponsora aktualnie nie ma niemiecka Bundesliga.

Jak widać spółki technologiczne i bankowe dominują w sponsoringu najlepszych światowych lig. Przeważają oczywiście względy finansowe. Miejmy nadzieję, że powrót tytularnego sponsora do rodzimej ekstraklasy poprawi jej wizerunek oraz przyniesie obiecywane nowinki technologiczne.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA