BlackBerry walczy tym, co ma najlepsze - Messengerem
Rozwój BlackBerry Messenger jest kluczowy dla rozwoju całego ekosystemu BlackBerry, także w Polsce - mówił podczas niedawnej wizyty w Polsce, szef regionu w firmie RIM, Paul Lucier. To dobra i celna diagnoza tego, na czym RIM powinien próbować walczyć o markę BlackBerry. RIM właśnie przystępuje do realizacji planu i wprowadza nową wersję BlackBerry Messenger oznaczoną jako nr 6, która przynosi kluczowe elementy dla rozwoju całej platformy.
BlackBerry Messenger to usługa, dzięki której BlackBerry pozycjonuje się coraz częściej jako marka konsumencka. Na rynkach, które historycznie należą do najlepszych dla RIM, m.in. Wieka Brytania, BBM to prawdziwy hit, który niejednokrotnie zastępuje e-maila młodym konsumentom. BBM używany jest dziś przez 43 mln osób na całym świecie, a nowi użytkownicy przyrastają w tempie 2 mln miesięcznie. Każdego miesiąca wysyłanych jest ponad 100 mld wiadomości za pomocą BlackBerry Messenger.
RIM właśnie poinformował o tym, ze wprowadza nową wersję BBM, która umożliwi wsparcie dla aplikacji związanych z BBM. Dzięki temu użytkownicy komunikatora będą mogli w prosty sposób posługiwać się jego funkcjami korzystając z innym, współpracujących aplikacji. Co to oznacza? Na przykład połączona z BBM gra pozwoli użytkownikowi zaprosić do niej swoich przyjaciół, a następnie umożliwi im rozmowy w czasie rzeczywistym na temat tej gry, bez konieczności zamykania aplikacji.
Oprócz tego, nowy Messenger pozwoli między innymi na: dzielenie się informacjami na temat nowych aplikacji, prowadzenie rozmowy z poziomu aplikacji - użytkownicy mogą dzielić się informacjami na temat gier, restauracji czy wspólnej pracy, odkrywanie nowych aplikacji dzięki kontaktom BBM - użytkownicy mogą w prosty sposób dodawać aplikacje, z których korzystają ich znajomi i pobierać je za pomocą kliknięcia.
To dobry ruch BlackBerry, który powinien skutkować lepszą integracją platformy z najgorętszymi fenomenami współczesnego internetu, co z kolei z jednej strony powinno prowadzić do lepszego przywiązania użytkowników do marki, a z drugiej powinno przynieść nowych użytkowników. Wśród deweloperów tworzących aplikacje powiązane z BBM są m.in.: Foursquare, Huffington Post, Poynt, czy Wikitude. Jak będzie wyglądać taka integracja można zobaczyć na poniższym przykładzie współpracy Messengera z Foursquare.
RIM musi walczyć, bo zdecydowanie przespał okres, w którym powinien pokazać nowoczesny system mobilny przygotowany dla urządzeń z interfejsem dotykowym i w związku z tym zmaga się dziś nie tylko z utratą rynku nawet na swoim koronnym segmencie biznesowym, ale także z kłopotami finansowymi. Nowy OS na bazie przejętej firmy QNX jest już w drodze (znaleźć go można także na tablecie PlayBook). Nowy Messenger z nowymi mocnymi opcjami już jest.
Pytanie czy to wystarczy.
Oprogramowanie BBM 6 będzie dostępne dziś na www.blackberry.com/blackberrymessenger. Wybór aplikacji powiązanych z BBM pojawi się już w tym tygodniu i będzie sukcesywnie powiększany.