Skąd Netia wzięła swój nowy logotyp? My wiemy…
Może ci się podobać lub nie, ale gdy patrzysz na nowy logotyp Netii myślisz sobie - bardzo innowacyjny, nietypowy, niespotykany, twórczy. Mimo wszystko doceniasz kreatywność polskiego marketingu, szczególnie kiedy czytasz, że na nowy logotyp "składają się proste, ale jednocześnie bardzo pomysłowe w swojej formie kolorowe kropki, które symbolizują cząsteczki - lub inaczej 'geny' - internetu". Jakby tu jednak powiedzieć…, tam, skąd logo zostało zaczerpnięte, kolorowe kropki bynajmniej nie symbolizowały cząsteczek - lub inaczej 'genów' - internetu.
Napisał do mnie znajomy z USA: "Hej, widziałem, że pisałeś na blogu o rebrandingu Netii. To spójrz proszę na ten profil na Facebooku". I przesłał mi linka do "The FARM Project". Patrzę i rzeczywiście widzę coś bardzo podobnego do nowego logotypu Netii. Kolorowe kropki zamknięte w nie do końca uformowanym okręgu. Co jest do cholery? - myślę sobie.
Szukam informacji o The FARM Project na profilu Facebooka. Podpięta strona internetowa thefarmprojects.org już nie działa. Ostatnia aktywność na profilu prawie rok temu - 14 sierpnia 2010 r. Sprawdzam datę dodania zdjęcia profilowego, które na wskroś przypomina dzieło Netii - 7 kwietnia 2009 r. Co to jest ta Farma? - pytam sam siebie. I do końca nie wiem. 'The FARM jest miejscem rozwoju, inspiracji, kreacji, nauki, rozwoju i eksploracji. To arena do treningu i bycia globalnie konkurencyjnym na każdym polu kreacji. To pełne energii laboratorium i miejsce do dzielenia się pomysłami, talentem i umiejętnościami' - czytam i dalej nie wiem. Chyba coś na wzór serwisu społecznego.
Szukam dalej w zakładce info. Obok podobnie enigmatycznych opisów widzę informacje, że chodzi o… Filipiny. Na wallu The FARM Project nie dużo się działo, ale jest jeden interesujący link - do serwisu Behance. To taka platforma do prezentacji i promocji kreatywnych pomysłów dla agencji i freelancerów. Aha - tam się wystawiali - myślę. Wchodzę i widzę tą samą grafikę - kolorowe kropki zamknięte w nie do końca uformowanym okręgu. To chyba było ich logo - rodzi mi się w głowie myśl.
Nową identyfikację wizualną operatora przygotowała agencja White Cat Studio. Poprzedziły to m.in. badania semiotyczne - czytam w informacji prasowej Netii.
Zaraz, zaraz - co to były te badania semiotyczne?
AKTUALIZACJA: więcej zdjęć tutaj: http://www.behance.net/gallery/The-FARM/379246