Tech

Skąd Netia wzięła swój nowy logotyp? My wiemy…

Może ci się podobać lub nie, ale gdy patrzysz na nowy logotyp Netii myślisz sobie – bardzo innowacyjny, nietypowy, niespotykany, twórczy. Mimo wszystko doceniasz kreatywność polskiego marketingu, szczególnie kiedy czytasz, że na nowy logotyp „składają się proste, ale jednocześnie bardzo pomysłowe w swojej formie kolorowe kropki, które symbolizują cząsteczki – lub inaczej ‚geny’ – internetu”. Jakby tu jednak powiedzieć…, tam, skąd logo zostało zaczerpnięte, kolorowe kropki bynajmniej nie symbolizowały cząsteczek – lub inaczej ‚genów’ – internetu.

Napisał do mnie znajomy z USA: „Hej, widziałem, że pisałeś na blogu o rebrandingu Netii. To spójrz proszę na ten profil na Facebooku”. I przesłał mi linka do „The FARM Project„. Patrzę i rzeczywiście widzę coś bardzo podobnego do nowego logotypu Netii. Kolorowe kropki zamknięte w nie do końca uformowanym okręgu. Co jest do cholery? – myślę sobie.

Szukam informacji o The FARM Project na profilu Facebooka. Podpięta strona internetowa thefarmprojects.org już nie działa. Ostatnia aktywność na profilu prawie rok temu – 14 sierpnia 2010 r. Sprawdzam datę dodania zdjęcia profilowego, które na wskroś przypomina dzieło Netii – 7 kwietnia 2009 r. Co to jest ta Farma? – pytam sam siebie. I do końca nie wiem. ‚The FARM jest miejscem rozwoju, inspiracji, kreacji, nauki, rozwoju i eksploracji. To arena do treningu i bycia globalnie konkurencyjnym na każdym polu kreacji. To pełne energii laboratorium i miejsce do dzielenia się pomysłami, talentem i umiejętnościami’ – czytam i dalej nie wiem. Chyba coś na wzór serwisu społecznego.

Szukam dalej w zakładce info. Obok podobnie enigmatycznych opisów widzę informacje, że chodzi o… Filipiny. Na wallu The FARM Project nie dużo się działo, ale jest jeden interesujący link – do serwisu Behance. To taka platforma do prezentacji i promocji kreatywnych pomysłów dla agencji i freelancerów. Aha – tam się wystawiali – myślę. Wchodzę i widzę tą samą grafikę – kolorowe kropki zamknięte w nie do końca uformowanym okręgu. To chyba było ich logo – rodzi mi się w głowie myśl.

Nową identyfikację wizualną operatora przygotowała agencja White Cat Studio. Poprzedziły to m.in. badania semiotyczne – czytam w informacji prasowej Netii.

Zaraz, zaraz – co to były te badania semiotyczne?

AKTUALIZACJA: więcej zdjęć tutaj: http://www.behance.net/gallery/The-FARM/379246

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst