Hulu zostaje przy Flashu i tłumaczy dlaczego
To wydaje się być dość ważny punkt dla Adobe w medialnej potyczce z Apple'm o przyszłość technologii Flash: Hulu, jeden z największych amerykańskich dostawców internetowej telewizji ogłosił, że zostaje przy Flashu. I ogłosił to w bardzo intrygujący sposób.
Na blogu wiceprezes firmy Hulu, Eugene Wei, tłumaczy to w ten sposób: Odtwarzacz Hulu to coś więcej niż tylko streaming wideo. Musi także raportować statystyki reklamodawcom oraz zabezpieczać przesyłany materiał - to zadania, w których Flash jest po prostu lepszy (przyp. red. od HTML5). Nie wszystkie strony z treścią wideo mają takie potrzeby, ale dla naszego biznesu to są bardzo ważne i często wynikające z umów wymagania.
W naszej ocenie Hulu podnosi niezwykle istotną kwestię. W końcu wideo online nie służy samej rozrywce, lecz także - a może przede wszystkim - zarabianiu pieniędzy na reklamach i syndykacji treści. W tej kwestii format promowany przez Apple'a może mieć jeszcze wiele braków, a to promuje Flasha od Adobe.