Decyzja regulatora w sprawie przejęcia AdMob przez Google'a odroczona
W poniedziałek miała być znana decyzja regulatora Federal Trade Commission odnośnie zatwierdzenia lub braku zgody na przejęcie przez Google'a wiodącego dostawcy reklam w mobilnym internecie - AdMob. Miała, ale regulator chce mieć więcej czasu na decyzję.
"New York Times" donosi, że FTC dało sobie jeszcze dwa tygodnie na rozpatrzenie sprawy. Ponoć ma to związek z zabiegami przedstawicieli Google'a, którzy wskazywali oficjelom fakt przejęcia przez Apple'a konkurencyjnej do AdMob firmy Quattro Wireless oraz fakt rychłego debiutu mobilnej platformy reklamowej Apple'a - iAd, której założenia wydają się być dość kontrowersyjne.
Jeszcze kilka dni temu wydawało się niemal pewne, że FTC nie dopuści do przejęcia AdMob przez Google'a. Wygląda na to, że internetowy gigant dostał kilkanaście dni więcej na przekonanie regulatora, że odrzucenie połączenia z AdMob wzmocni zdecydowanie pozycję Apple'a i da firmie Steve'a Jobsa pozycję dominującą na szybko rosnącym rynku mobilnej reklamy.