Tech

7 technologicznych profili na polskim Facebooku, które warto obserwować

Wszyscy chcą być na Facebooku – ta moda nie ominęła szeroko pojętej branży IT. Często jednak, ?obecność? oznacza jedynie uruchomienie fanpage i zasypywanie czytelników informacjami prasowymi. Zdarzają się jednak rodzynki – strony, z których faktycznie można dowiedzieć się czegoś nowego. Oto nasz wybór.

Facebook bywa ciągle traktowany – zarówno przez wydawców prasy i serwisów internetowych, jak i przez producentów sprzętu – jako jeszcze jeden kanał dystrybucji informacji; obok newsletterów, RSSów i zwykłych stron internetowych. Nie tędy droga. Cała zabawa polega na tym, by zaoferować swoim facebookowym fanom* coś więcej – dodatkowe informacje niedostępne (lub trudno dostępne) w inny sposób oraz możliwość bezpośredniego kontaktu. Niektórzy już tak robią.

Strony o tematyce technologicznej:

Antyweb – nie tylko aktualności z Antyweb.pl. Poza nimi sporo ciekawych linków do artykułów z polskiej i anglojęzycznej sieci. O internecie, startupach i telekomunikacji.

Facebooker – o Facebooku, aplikacjach i marketingu. Dobre źródło wiedzy na temat tego, co dzieje się w najważniejszej z witryn społecznościowych.

Telepolis – niby prosta lista newsów z Telepolis.pl (telekomunikacja), ale nie do końca. Warto tu być dla komentarzy – zarówno redakcyjnych, jak i tych, które zostawiają fani.

Strony firm z szeroko pojętej branży IT, na których można zadawać pytania, a nawet – to niesamowite! – od czasu do czasu uzyskać całkiem konkretne odpowiedzi:

ASUS Polska
– zaskakująco ?żywa? strona najpopularniejszej marki laptopów w Polsce. Przedstawiciele Asusa odpowiadają nawet na pytania dotyczące produktów, których nie ma jeszcze na naszym rynku.

Helion – znane wydawnictwo informatyczne; nie tylko serwuje informacje o najnowszych pozycjach wydawniczych, ale i zbiera od fanów informacje na temat ciekawych tytułów, które dotąd nie ukazały się w języku polskim.

Panasonic Polska – przedstawiciel firmy bierze bardzo aktywny udział w dyskusji, rzeczowo odpowiadając na pytania fanów. To niestety ciągle nie jest normą.

Play – warto zajrzeć do zakładki ?Dyskusje? – na tablicy znajdziemy w zasadzie tylko newsy z bloga rzecznika firmy.

I tyle. Prawda, że mało? A może coś pomnieliśmy?

Przy okazji – zapraszamy na fanpage Spider?s Web.

* – tak, wiem, że Facebook zrezygnował ostatnio z tej nomenklatury. Mimo to, jakoś nie mogę się przyzwyczaić do niewiele mówiącego ?lubienia?.

Zdjęcie autorstwa Global X na licencji CC-BY-20.

Tagi: Facebook
przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst