Najbardziej zielona kampania reklamowa od Apple
Apple nie przestaje zadziwiać. Właśnie przygotowano nową kampanię reklamową promującą odświeżoną linię notebooków Apple. Nie skupiono się w niej na promocji nowego dizajnu, nowych rozwiązań technologicznych ani nawet na nowym szklanym i bezprzyciskowym gładziku. W nowych reklamach Apple zachwala? ekologiczność swoich produktów.
Bardzo odważny to ruch. Jest niezwykle trudno przeforsować kreację opartą na "aspektach środowiskowych" u decydentów, których pieniądze mają być wydane na kampanię. Czemu? Ciągle panuje przekonanie, że konsumenci w bardzo ograniczonym stopniu zapatrują się na ekologiczność produktów, które kupują. Takie myślenie jest szczególnie zakorzenione w przypadku dóbr tak zwanych trwałych, do których komputery na pewno się klasyfikują. Oczywiście, coraz częściej segregujemy śmieci, rezygnujemy z plastikowych toreb na rzecz tych z papieru, a jak kupujemy kosmetyki, to sprawdzamy, czy nie były testowane na zwierzętach. Badania potwierdzają jednak, że kiedy kupujemy nowy telewizor, aparat fotograficzny, czy właśnie notebooka, to raczej jego energooszczędności, czy użytych do jego konstrukcji materiałów nie analizujemy pod kątem przyjazności dla środowiska.