Wiadomości

RAM 1500 BEV ma zbyt wysokie stężenie absurdu. Projektanci uwzięli się na pick-upy

Wiadomości 06.01.2023 99 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 06.01.2023

RAM 1500 BEV ma zbyt wysokie stężenie absurdu. Projektanci uwzięli się na pick-upy

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz06.01.2023
99 interakcji Dołącz do dyskusji

Żadna inna wersja samochodowego nadwozia nie jest tak katowana przez projektantów, jak pick-upy. RAM 1500 BEV będzie miał chyba 1500 metrów długości.

Ford serii F to jest absolutna czołówka światowej sprzedaży, co oznacza, że na świecie świetnie sprzedają się pick-upy. Fordom z literą F zupełnie nie przeszkadza, że u nas to praktycznie samochód nieznany, bo nigdy nie podnieciły nas auta, gdzie na bagaż deszcz pada. Może przy Nissanie Navara lekkie poruszonko było, ale akurat zachwytu nad tym typem nadwozia u reszty świata my nie podzielamy. Ta popularność, szczególnie u Amerykanów, to przyczyna, dla której trwa znęcanie się nad tym typem samochodu. Widocznie kilka osób doszło do wniosku, że bez pick-upów elektryczna rewolucja się nie powiedzie i cisną deski kreślarskie, jakby piekła nie było. Z modelu RAM 1500 BEV wyciśnięto już chyba ostatnie resztki zwykłego samochodu.

RAM 1500 BEV

Elektryczne pick-upy w USA

Tesla ze swoim Cybetruckiem jest już dawno spóźniona, ale to ona zachęciła innych producentów, by z prostego wozu zrobić dziwadło. Jest w tym chytra metoda, bo napakowanie gadżetów do auta użytkowego znaczenie poszerza krąg zainteresowanych poza osoby, które poszukują tylko miejsca na przewożenie swojej kolekcji broni myśliwskiej do obrony własnej.

RAM 1500 BEV

Siedziałem ostatnio w elektrycznym Fordzie F-150 Lightning i byłem z lekka oszołomiony. Normalne pytania o pick-upa dotyczą tego, ile można na niego załadować i ile za sobą uciągnie. Tego typu prozaiczne sprawy zostały kompletnie przykryte przez przyspieszenie do setki, włażenie do przedniego bagażnika, czy wysuwanie poręczy i schodka z paki. Inny znany, elektryczny pick-up Rivian R1T promowany był filmikami, na których kręcił się w miejscu dzięki odpowiedniej konfiguracji elektrycznych silników, zupełnie jak czołg. Elektryczne samochody to są auta do wypadania klientom oczu, a walory użytkowe to jakiś dodatek. Nie powinno więc w ogóle dziwić to, jaki kształt przybrał RAM 1500 BEV.

elektryczny RAM 1500

RAM 1500 BEV i natężenie dziwactwa

Trochę kazał na siebie czekać, bo można już zamawiać elektryczne pick-upy od konkurencji, w tym Chevroleta Silverado. RAM-a 1500 trochę brakowało, ale już jest. Na razie w nazwie jeszcze ma „koncept”, a dokładnie to nazywa się Ram 1500 Revolution BEV Concept.

RAM 1500 BEV

Rewolucyjnie faktycznie jest i to wcale nie dlatego, że przedni pas jest podobny do tego z Dacii. Ewentualna inżynieria znaczkowa między Dacią a tym modelem byłaby dość prosta. Oto lista dziwności, które upchnięto w tym aucie:

  • ma drzwi kurołapki, czyli tylna para otwiera się pod wiatr,
  • nie ma słupka B,
  • w kabinie mieści się trzeci rząd malutkich siedzeń montowanych na ściance odgradzającej od paki,
  • środkowy ekran można kłaść lub zdemontować,
  • będzie można przejść z pierwszych siedzeń pojazdu aż do końca paki przez otwieraną ściankę grodziową, właściwie to przestrzeń bagażowa ma ciągnąć się aż z frunka,
  • co umożliwi przewożenie przedmiotów o długości prawie 5,5 metra.

Z rzeczy bardziej prozaicznych to: oparto go na platformie STLA Large, napięcie robocze to 800V, ma dwa silniki elektryczne, po jednym na oś, i oczywiście napęd na cztery koła. Pneumatyczne zawieszenie też się znajdzie i różne tryby jazdy, w tym terenowej, też.

RAM 1500 BEV
Nanosiłbym błota.

Smutny los zwyczajnych pożeraczy kunolisów

Nie mogę się doczekać, ile z tego szaleństwa ocaleje w wersji produkcyjnej, ale nadzieje zostały rozbudzone. Sprzedaż może ruszyć w 2024 roku. Tytuł najdziwniejszego elektrycznego pick-upa może zostać sprzątnięty Tesli Cybertruck sprzed nosa.

RAM 1500 BEV

W przypadku elektrycznych SUV-ów czasami producentom uda się wystrzelić jakiś wykręcony model żeby zrobić poruszenie na rynku. Ich oryginalność ogranicza się głównie do bogatego wyposażenia i niebanalnego wyglądu. W przypadku pick-upów producenci idą na całość i nie zamierzają brać jeńców. Marny jest los nudziarzy, którzy chcieliby tylko załadować krwawiącego kunolisa na pakę, wejść w brudnych kaloszach do środka i zawieźć ten obiad do domu.

RAM 1500 BEV

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać