Ciekawostki

Nowe Porsche Panamera bansuje lepiej niż Mercedes GLS. Są już pierwsze filmiki

Ciekawostki 27.11.2023 16 interakcji

Nowe Porsche Panamera bansuje lepiej niż Mercedes GLS. Są już pierwsze filmiki

16 interakcji Dołącz do dyskusji

Porsche zaprezentowało kilka dni temu nową Panamerę. Jednym z naprawdę nowych ficzurów krążownika jest aktywne zawieszenie i w sieci pojawiły się filmiki z tańczącymi Panamerami. Tak się teraz bansuje.

Do tej pory bansowanie było tzw. „party trickiem” Mercedesa GLS oraz GLE. Oficjalna nazwa systemu w samochodach z gwiazdą na masce to Free Driving Assist. Rozwiązanie powstało po to, żeby pomóc kierowcom uber-SUV-ów uwolnić się z trudnego terenu, za pomocą bujania nadwoziem, dzięki powietrznemu zawieszeniu. W praktyce system jest wykorzystywany do szpanowania bujającymi się samochodami na ulicach modnych miast. Wygląda to tak:

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez AUTO DEALS UAE (@autodealsuae)

Teraz również Porsche bansuje

Najwyraźniej Porsche pozazdrościło Mercedesowi darmowej reklamy i przy okazji prezentacji zupełnie nowej (wink, wink) Panamery firma zaimplementowała innowacyjne rozwiązania w dziedzinie aktywnego zawieszenia. Oto co o Porsche Active Ride pisze sam producent:

Podstawą są aktywne amortyzatory w technice dwuzaworowej, każdy podłączony do elektrycznie sterowanej pompy hydraulicznej. Generuje to przepływ objętościowy w amortyzatorze zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem. Podwozie utrzymuje nadwozie Porsche Panamera przez cały czas równolegle do jezdni – nawet w trakcie dynamicznych manewrów hamowania, skrętu czy przyspieszania. Jeśli włączony zostanie odpowiedni tryb, zawieszenie może wręcz nadkompensować tendencje do przechyłów i ruchów wzdłużnych, zmniejszając oddziaływanie sił przyspieszenia na podróżujących. Przy tym ustawieniu nowa Panamera wchodzi w zakręty niczym motocykl. W trakcie dynamicznego przyspieszania ściąga do dołu przód samochodu, a przy hamowaniu – tył. Na postoju zawieszenie Porsche Active Ride zwiększa prześwit do wysokości, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie.

W praktyce oznacza to, że nowe zawieszenie potrafi telepać nową Panamera niczym low riderem podczas zawodów. Trzeba przyznać, że jest to bardzo widowiskowe. A jeśli jest na co popatrzeć, to podobnie, jak w przypadku „bounce mode” Mercedesa, również zawieszenie Porsche czeka memiczna kariera w sieci. Są już pierwsze filmiki, gdzie widać jak bansuje zawieszenie Panamery, oto pierwszy z nich:

A tutaj kolejny, tym razem rzekomo wykorzystujący zdalne sterowanie za pomocą smartfona:

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Aatish Mishra (@whatesh)

I jak tańczy nowe Porsche Panamera?

Teraz już wiecie, jak Porsche bansuje. Kto lepiej to robi: GLS, czy Panamera? Czekam aż nowe Porsche Active Ride trafi np. do Cayenne – oj będzie się działo „w storiskach”. Swoją drogą, jak tak dalej pójdzie, to może podniszczone targi w Genewie odrodzą się jako największe pole bitwy tych fabrycznych low riderów? Ja bym oglądał bitwę GLS kontra Panamera pod muzykę np. Dr. Dre.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać