Wiadomości

Nowy Smart#1 faktycznie jest teraz duży. Jest jak MINI, ale nie jest mini

Wiadomości 11.02.2022 55 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 11.02.2022

Nowy Smart#1 faktycznie jest teraz duży. Jest jak MINI, ale nie jest mini

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz11.02.2022
55 interakcji Dołącz do dyskusji

Nowy Smart#1 jest teraz rozmiarów Mini Countryman i ma w nazwie #, co już pewnie zauważyliście.

Oto jest i on – owoc kooperacji Geely i Mercedesa – nowy Smart. Stary Smart jest niewielkim, spalinowym samochodzikiem, który można parkować prostopadle do krawężnika. Nowy Smart to elektryczny crossover, który nie ma przesadnych ambicji, żeby być malutkim. Zdjęcia niemiecko-chińskiego Smarta pokazują auto w okleinie, ale widać już jedno – to będzie zupełnie inny samochód. W tych kolorach nie trudno byłoby pomylić go Mini.

smart hashtag 1

Nowy Smart z Chin

Mercedes, do którego należy marka Smart i Geely zawarły partnerstwo na rzecz produkcji nowego Smarta w Chinach. Ten manewr ma zapewnić właściwy sukces temu urządzeniu, które sprzedawało się poniżej oczekiwań i przynosiło straty. Wprawdzie ostatni rok przyniósł nagłe wzrosty sprzedaży starej wersji (185,8 proc. skok sprzedaży w połowie 2021 roku), ale to wciąż nie to, ten pociąg już odjechał do Chin.

Nowy Smart to elektryczny crossover premium. Takie inne elektryczne Mini Cooper SE, tylko w odrobinę większym rozmiarze.

smart hashtag 1

Smart#1 długi jak Mini Countryman

Za wielu danych na razie nie znamy, ale przynajmniej nazwa modelu już jest. Z jakichś przyczyn nowy Smart nazywa się Smart#1, mimo że jest drugi. No nic.

smart hashtag 1

Mimo okleiny da się zauważyć pewne zmiany w stosunku do pojazdu koncepcyjnego Smart, które przedstawiono na targach IAA w Monachium. Nisko położony grill tworzy bardziej jednolitą powierzchnię ze zderzakiem, który zyskał dodatkowe wcięcia na wysokości kół. Tył pojazdu również został wygładzony. Na wszystkich zdjęciach koła się kręcą, żebyśmy przypadkiem nie pooglądali sobie felg.

smart hashtag 1

Smart#1 nie ma zewnętrznych klamek, co zapewne przyczyniło się do osiągnięcia Cx na poziomie 0,29. Na rzecz niskich oporów powietrza działają też ruchome, adaptacyjne elementy grilla. Przedstawiony wcześniej pojazd koncepcyjny ma długość 4,29 cm, czyli jest o 2 cm krótszy od Mini Countrymana. Smart #1 w okleinie nie wydaje się mniejszy. Nad Mini może mieć przewagę dzięki platformie SEA należącej do Geely. Daje ona możliwość zastosowania układu z napięciem 800V i trzech silników elektrycznych.

Po co nam drugie Mini?

Można zadać sobie takie pytanie? Był model z mocnym wyróżnikiem, teraz jest model taki sam jak wszystkie.  Trzeba mówić specyficznym biznesowym językiem, żeby to zrozumieć.

  • Mamy samochód, którego jedyną zaletą jest to, że jest bardzo mały, ale mógłby sprzedawać się lepiej. Co robić?
  • W takim raziem zróbmy go od nowa, żeby był duży.
  • Ale mieliśmy już większego Smarta Forfour i nie wyszło.
  • To nic.
  • Wspaniały plan, zatwierdzam.

Nowy Smart#1 ma być dostępny w Chinach i Europie. Stara wersja sprzedawała się na poziomie 100 tys. egzemplarzy rocznie. Nowej życzymy równie dużego powodzenia. Dzięki # na pewno będzie go łatwiej znaleźć w rankingu sprzedaży.

smart hashtag 1

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać