Wiadomości

Oto nowy Peugeot 5008. Wersja spalinowa będzie wymagać cierpliwości

Wiadomości 20.03.2024 136 interakcji

Oto nowy Peugeot 5008. Wersja spalinowa będzie wymagać cierpliwości

Piotr Barycki
Piotr Barycki20.03.2024
136 interakcji Dołącz do dyskusji

Dobra wiadomość – nowy Peugeot E-5008 będzie dostępny nie tylko w wersji elektrycznej, ale i spalinowej. Mniej dobra wiadomość: na szalony taniec stada koni mechanicznych pod maską w tej odmianie nie liczcie.

Ale zacznijmy od tego, że…

Nowy Peugeot 5008 wygląda tak:

I jest naprawdę sporym autem, bo w porównaniu do dotychczasowego 5008 – mimo zachowania ogólnej stylistyki – znacząco urósł. Długość wynosi teraz niemal równe 4,8 m, szerokość to 1,89 m, wysokość – 1,69 m, a rozstaw osi dociągnięto do 2,9 m. Co ciekawe, producent twierdzi teraz, że jest to „duży SUV klasy wyższej”. Zobaczymy.

Zobaczymy też, na ile również udało się tutaj – dzięki zwiększeniu rozmiarów – przywrócić minivanowatą praktyczność pierwszej generacji. Nowy Peugeot 5008 ma być oczywiście 7-miejscowy, a przestrzeń dla pasażerów trzeciego rzędu oraz ładowność mają być jednymi z kluczowych atutów. Póki co znamy parametry techniczne, obejmujące m.in. bagażnik o pojemności do 1815 l (748 l z postawionym drugim rzędem, 259 l z postawionym trzecim rzędem), i 2 metry długości ładunkowej (42 cm przy postawionym trzecim rzędzie).

Do tego dochodzą jeszcze chyba wszystkie możliwe opcje składanie oparć w drugim i trzecim rzędzie, opcja przesuwania drugiego rzędu, podnoszona i chowana podłoga bagażnika, 80 litrów schowków w trzecim rzędzie i roleta bagażnika, która pasuje i do wersji 5- i 7-osobowej.

Kierowca, który nie będzie chwilowo patrzył na to, co robią dzieci rozlokowane po całym samochodzie, będzie natomiast podziwiał taki widok (ok, to raczej widok z perspektywy pasażera siedzącego z przodu):

Co niestety oznacza, że o przesadnym bogactwie fizycznych przycisków nie możemy raczej marzyć. Na pocieszenie dostaniemy za to – w wersji wyposażenia GT – fotele z wentylacją i masażem.

Nowy Peugeot 5008 – silniki

Jeśli chodzi o napęd elektryczny, to wybór będzie naprawdę uczciwy. Nowy Peugeot 5008 będzie dostępny w trzech odmianach elektrycznych – 210 KM z napędem na jedną oś, 230 KM również z napędem na jedną oś oraz 320 KM i dwa silniki elektryczne, po jednym przy każdej osi. Zasięg wynosi od 500 do 660 km, w zależności od wersji, natomiast ładowanie może się odbywać z mocą do 160 kW. Poza stacjami szybkiego ładowania możemy natomiast skorzystać z pokładowej ładowarki, która da nam albo 11 kW (standard), albo 22 kW (opcja).

Czytaj również: SUV pełen sprzeczności. Jeździliśmy nowym Peugeotem 5008

Niestety gama spalinowa będzie zdecydowanie mniej efektowna i wyraźnie słabsza. Jeśli kogoś interesuje wyłącznie napęd spalinowy, to do dyspozycji będzie miał jedynie opcję hybrydową o mocy… 136 KM. Dopiero plug-in, oferujący 195 KM, wydaje się odpowiednio mocny do auta w tym rozmiarze.

Nie znamy wprawdzie jeszcze cen nowego 5008, ale można się spodziewać, że z taką gamą napędową w Polsce może być co najmniej drobny problem. Klienci będą bowiem musieli przeważnie wybierać albo między niezbyt mocnym silnikiem spalinowym, albo między – prawdopodobnie – zdecydowanie droższą hybrydą z wtyczką.

Chociaż w sumie gdzie mogą spieszyć się ludzie, którzy muszą mieć na pokładzie 7 miejsc siedzących…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać