Wiadomości

Pierwszy coupe-crossover Renault nazywa się Arkana. Premiera odbyła się w Rosji

Wiadomości 29.08.2018 31 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 29.08.2018

Pierwszy coupe-crossover Renault nazywa się Arkana. Premiera odbyła się w Rosji

Adam Majcherek
Adam Majcherek29.08.2018
31 interakcji Dołącz do dyskusji

Francuski producent pokazał nadwozie nowego modelu, który będzie produkował w przyszłym roku. Nieprzypadkowo na miejsce światowej premiery wybrano Rosję.

W tych nazwach rodzajów nadwozia to się można pogubić. Najpierw ktoś przechrzcił liftbacki, będące odmianami hatchbacków na czterodrzwiowe coupe, bo tak jest bardziej sportowo. Jednocześnie do zwykłych hatchbacków ktoś dołożył większe koła i o włos zwiększył prześwit i nazwał je SUV-ami, albo crossoverami. A potem jeszcze ktoś inny wymyślił, że dobrze by było połączyć sportowość z SUV-owością lub charakterem crossovera i powstały coupe-SUV-y. Renault wpisując się w tę koncepcję zaprezentowało Arkanę – swojego pierwszego coupe-crossovera. A żeby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, projektant tego auta, Laurens Van den Acker mówi, że Arkana łączy elegancję sedana z poczuciem mocy jakie daje SUV.  

Renault Arkana

Co to jest Renault Arkana

Arkana to cossover zbudowany na bazie platformy B0, używanej przez Renault do budowy Dacii Duster, czy Kaptura. Tak, Kaptura przez K, czyli większej odmiany Captura, dostępnej na rosyjskim rynku. Kaptur wygląda jak Captur, jest jednak od niego o 20 cm dłuższy, ale wciąż o ok. 10 cm krótszy od Kadjara. Dzięki wykorzystaniu prostszej platformy jest po prostu tańszy.

Od dziś wiadomo, że Arkana będzie mieć ok. 4,3 metra długości, duży prześwit, 19-calowe opony i napęd na cztery koła. Ma się sprawdzać zarówno w mieście, w trasie jak i w lekkim terenie. Na więcej szczegółów przyjdzie nam poczekać do początku przyszłego roku, kiedy Renault pokaże wersję produkcyjną tego modelu. Wiadomo jeszcze, że model ma otrzymać „całą najnowszą gamę silnikową Renault”. Francuzi zapowiedzieli też przygotowanie jednostki napędowej specjalnie na rynek rosyjski – obstawiamy, że chodzi o 1.3 TCe połączone z przekładnią automatyczną.

Renault Arkana

Dlaczego Arkana?

Nazwa modelu pochodzi od łacińskiego słowa arcanum oznaczającego sekret, tajemnicę i według producenta „jest powiązana z tajemniczością, atrakcyjnością i pionierskim duchem”. Toyocie Auris łacińska nazwa szczęścia nie przyniosła, może w przypadku Renault będzie inaczej. 

Renault Arkana
Kadjar zderzył się z Mercedesem GLE Coupe i tak powstało… to.

Dlaczego premiera w Rosji?

Francuzi wybrali wystawę samochodową w Rosji bo z tym krajem mocno wiążą swoje plany biznesowe. Według informacji prasowej jest to drugi na świecie, najpopularniejszy rynek dla Grupy Renault, a ma być pierwszym. Grupa Renault ma w Rosji 28 proc. udział w rynku.

Jest to możliwe dzięki temu, że 19,5 proc. udziału wypracowuje należąca do Grupy Łada. I to na Ładę przypada większość ze sprzedanych w ubiegłym roku w Rosji 448 270 nowych samochodów Grupy. 

Rynkowy debiut auta również będzie mieć miejsce w Rosji. Tam też Arkana będzie początkowo budowana. Z czasem auto ma trafiać na kolejne rynki – do Ameryki Łacińskiej, Chin i Korei Południowej. Niewykluczone, że korzystając ze swojej dwu-platformowej strategii Renault zaprezentuje też bogatszą wersję na rynki krajów europejskich.

Renault Arkana

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie